Matracválasztás: megtalálni az igazit

2020. október 28. |

Mostani kirándulásunk alkalmával a hálószobák világában, és azon belül is leginkább a matracok között teszünk egy körutazást, és ahogyan eddig is, jelen esetben is kitekintésünk két részre fog ágazni.

Egyik vonalon megvizsgáljuk az internet világát, az egyes internetes oldalak, matrac webáruházak kínálatát, másik szálon pedig a valóságban is meglátogatunk egy-két matracüzletet, hogy mégis csak fizikai valójában is kipróbálhassuk ezeket a termékeket.

Azt gondolhatnánk, hogy matracot nem az interneten szerezzük be, ehhez kell a személyes megtapasztalás, kipróbálni, megtapogatni, ráfeküdni az egyes típusokra. Ehhez képes meglepően nagy választékkal találkoztunk mind a matracos webáruházak számának tekintetében, mind pedig jó néhány matracos webshop kínálatát tekintve. Figyelmünket nem is annyira az egyes gyártók vagy matracmárkákat képviselő weboldalakra fókuszáltuk, sokkal inkább próbáltuk feltérképezni az úgynevezett mix webáruházakat, ahol is több márka és gyártó választékát találjuk meg egy helyen.

A webáruházak hatalmas kínálatában hamar megtapasztaltuk, hogy eléggé nehézkes eligazodni. Jellemzően alapanyagra van felosztva szinte minden webshopban a matracválaszték, de a legtöbb webáruházban az egyes márkák vagy akár leendő matracunk mérete szerint is kereshetünk. Általában részletes terméklírásokkal találkozunk, de még így is gondot okoz például a matracok keménységének meghatározása, megértése. Annál inkább lett ez a legsarkalatosabb probléma, hogy a különböző oldalakon azonos termékek esetében is más-más meghatározást találunk az azonos matracok esetében, így könnyű hamar összezavarodni.

A internetes matracvásárlást valamelyest könnyebbé, vásárlói oldalról biztonságosabbá tenné a 15 napos elállási jog, azonban a legtöbb esetben azt tapasztaltuk, hogy lévén a matrac higiéniai termék, kibontás és használatbavétel után ez a lehetőség elveszik. További segítségként több oldalon is találkoztunk olyan termékkel, termékcsaládokkal, amelyeknél a gyártó vagy a forgalmazó önként vállal pénzvisszafizetési garanciát. Az ilyen jellegű termékek egy része ugyan kicsit talán túl van árazva, de kis szerencsével és kitartó kereséssel az ilyen pénzvisszafizetési garanciával kiegészített termékek között is lehet elérhető árfekvésben ágymatracot találni.

Ahogyan már a bevezetőben is említettük, matracos felfedező körutunk másik ágán személyesen szeretnénk valamelyest nyakunkba venni a várost, és célzottan meglátogatni az a két-három matracforgalmazó vállalkozást, amit már jó előre kiszemeltünk magunknak. A kiszemelt boltok esetében szerencsénk volt, ugyanis vannak a városnak olyan részei, ahol koncentráltabban lehet különböző matracboltokat találni, így egy viszonylag kis sugarú körben pár perc séta árán tudtunk egyik boltból eljutni a másikba. Az internetes vásárlási próbálkozásunkkal ellentétben ez így egy egészen más világ, közelről látni a matracokat, megtapogatni őket, megnyomkodni a keménységüket, ráfeküdni egy-egy matracra egészen más érzés, mint amikor az előzőekben leírt módon szinte sötétben tapogatóztunk a matracos webáruházak tengerében.

Amennyiben az ember egy – vagy a mi esetünkben több – nagyobb matracáruházat keres fel még a személyes jelenlét ellenére is olyan érzése támad, hogy soha nem fogja megtalálni a legmegfelelőbb matracot, hiszen olyan döbbenetes árukínálattal is találkoztunk, ahol egy üzleten belül több mint 60 féle matrac volt kiállítva. Ebben az esetben szakértő, hozzáértő tanácsadás nélkül szinte pontosan ugyanúgy veszne el az ember a matracok között, mint az imént az interneten. Általában hozzászoktunk már az „az van, ami ki van rakva” eladói hozzáálláshoz, de a matracos üzletek között ezt egyáltalán nem tapasztaltuk. Sőt! Olyan kellemes értékesítőkkel, olyan professzionális és hozzáértő tanácsadókkal találkoztunk, hogy kicsit el is gondolkoztunk azon, hogy miért nem mehetne ez a kereskedelem többi területén is így.

Megtudtuk többek között, hogy nincs jó matrac, hogy mindenkinek más az igénye, a testsúly, a keménységi elképzelése egy matraccal kapcsolatban. Elmagyarázták, hogy hogyan érdemes feküdni egy matracban a próbák során, mire kell figyelni, mit kell érezni, és még azt is megtudtuk, hogy miket nem szabad érezni a tesztek során ahhoz, hogy a kiválasztott matracunk majd hosszú évekig jó szolgálatot tegyen nekünk. Találkoztunk szenzoros nyomásmérő rendszerrel is, és egészen őszintén el is csodálkoztunk azon, hogy egy monitoron valós időben láthattuk a testünk által keltett nyomást a nyomáspont térképen, aminek segítségével célirányosabban lehet majd megközelíteni a szóba jöhető matractípusokat.

Utunk során számtalan érdekességgel találkoztunk, megtudtuk azt is, hogy a legkeresettebb matracméretek a 160 x 200 cm, a 180 x 200 cm, kisebb franciaágyakba a 140 x 200 méretű matracokat veszik inkább, míg a klasszikus egyszemélyes matrac méret továbbra is a 90 x 200 cm. Mindenesetre az Xsensor diagnosztikai eszközön túl talán egy magyar szabadalom volt a legjobban bemutatott, a legigényesebben elmagyarázott termék. A Levital matraccsaládról már az internetes kutakodásaink során is olvastunk, hiszen ez az egyetlen olyan magyar szabadalom, amely az Egyesült Államokban és az Európai Unió területén is szabadalmi védettséget élvez.

Egy megfelelő matrac megtalálásához lehet, hogy az általunk bejárt út hossza és mélysége egy kicsit túlzás lenne, mindazon által a megfelelő információk begyűjtése, a matracok személyes tesztelése elengedhetetlennek bizonyul a helyes ágybetét megtalálásához.

Promóció

Szólj hozzá te is!

Még több Kirakat

Pataki Ági merészebb, mint valaha a Helia-D legújabb reklámjában helia-d

Pataki Ági merészebb, mint valaha a Helia-D legújabb reklámjában