Hétvégi kirándulás a Bakonyban – új autóval

2021. november 29.
Kipróbálni egy új autót, ráadásul tényleg vadonatújat, mindig izgalmas élmény. És ehhez nem is kellett lecserélni a sajátunkat. A Share Now autómegosztó applikációjának köszönhetően egy Peugeot 3008-as volt a miénk egy bakonyi kirándulás erejéig.

Ha napi szinten nincs szükségünk saját autóra, vagy a környezet védelme érdekében lemondtunk róla, de néha mégis jól jönne egy autó, a legjobb, amit tehetünk, hogy igénybe vesszük egy autómegosztó szolgáltatásait. Annál kényelmesebb megoldás pedig aligha létezik, amit a Share Now-nál kínálnak, hogy a megadott napon a saját házunk előtt vár az autó (nézzük meg a cég applikációjában, hogy ez a mi címünkre is lehetséges-e). Minket ezúttal egy igazán mutatós, vadonatúj Peugeot 3008-as várt szombat reggel, amivel egy rövid bakonyi kirándulást terveztünk. Az őszi időjárás inkább borús, esős felé hajlott, ezért az erdei séta mellé beterveztünk néhány beltéri programot is.

A városból kifelé tartva megejtettünk egy nagyobb bevásárlást, az 520 literes csomagtartó könnyedén elnyelte az utazótáskák mellé pakolt árukat is. Izgalmas volt felfedezni az alig egy hónapja forgalomba állított Peugeot működését: az automata sebességváltó egészen a nyolcas fokozatig kapcsolt felfelé és – bár nem terepjáróról van szó, hanem városi szabadidőautóról – nagyon lágyan haladt a kissé hepehupás földúton is.

Zirc mindössze másfél órára van Budapesttől, ideális úti cél akár egynapos, akár egy hétvégi kirándulásra. Magyarország egyik legszebb barokk templomépítményét, a Ciszterci Apátság Bazilikát mindenképp keressük fel, a mellette lévő kolostor épületében pedig nézzük meg a Műemlékkönyvtárat, amely óránként induló idegenvezetéssel látogatható. A kisebb teremben a könyvtár legértékesebb darabjaiból kapunk ízelítőt, a nagyteremben pedig megcsodálhatjuk a mesébe (vagy filmekbe) illő intarziás berendezést. Szintén itt találhatóak Magyarország legrégebbi glóbuszai, egy föld- és egy éggömb.

Zircről induljunk tovább autóval Porva felé, parkoljunk le a tó mellett és induljunk el egy erdei sétára. Ha egy könnyed, edzőcipőben is teljesíthető túrát tennénk, állítsuk be célállomásnak a Porva-Csesznek vasútállomást (3-4 km lesz az út). Ha tovább mennénk egy vadregényes úton a Cuha völgyében, akkor Vinye felé tartsunk. Porváról elindulhatunk a Bakony legmagasabb pontja felé is (kb. 2 órás sétára számítsunk), a Vajda Péter-kilátóból tiszta időben látszik Pannonhalma, a Somló és a havas osztrák hegycsúcsok is.

Ebédre a zirci Marietta Éttermet ajánljuk – a családi vendéglőben az otthoni vasárnapi ebédeket idéző ízekre és adagokra számítsunk. Ha pedig szeretnénk néhány napot tölteni a környéken, a Hotel Szépalma ideális választás. Külön említésre méltó, hogy a szálloda tulajdonosa a birtokon mentett állatoknak – lovaknak, birkáknak és kecskéknek – biztosít nyugalmas, békés otthont.

Ha még belefér az időnkbe, ejtsük útba a Bakonyi Természettudományi Múzeumot (hétfő kivételével 17 óráig tart nyitva) és tudjunk meg többet a kirándulás során látott növényekről, madarakról, emlősökről. A múzeumot az ásványok szerelmesei se hagyják ki.

Rövid idő alatt nagyon sok élménnyel gazdagodva ültünk vissza a kényelmes Peugeot 3008-asba, amely nagyon jó választás egy családi kiruccanáshoz. Az autókat természetesen 1-2 hetes vakációkra is el lehet vinni, sőt a Share Now bevezette itthon a hosszútávú carsharinget is: benzines autói napos csomagokban 1-től már egészen 30 napig bérelhetők. Külön kaució fizetésére nincs szükség: a meghatározott számú kilométert tartalmazó csomagokban benne van a benzinköltség, az országos autópályamatrica és a 100 ezer forintban maximalizált casco önrész.