Óriási nemzetközi siker a magyar startup

2022. április 28.
Minden startupper álmát valósította meg Kiss Dániel és csapata, fenntartható termékeikre ugyanis szerte a nagyvilágban hatalmas a kereslet. A Protectone alapítóját kérdeztük.

kullancsriaszto

Idén tíz éve annak, hogy egy különleges találmánynak köszönhetően elindította startupját. Hogyan született meg az ultrahangos kullancsriasztó ötlete?

Egy közös ismerős révén találkoztam egy olasz professzorral, aki a milánói Állatorvostudományi Egyetemmel közösen fejlesztette ki a vegyszermentes, környezetre ártalmas anyagokat nem tartalmazó ultrahangos kullancsriasztót. A készülék olyan frekvenciájú ultrahangot bocsát ki, amely az emberek és az állatok számára nem zavaró, azonban a kullancsok, a bolhák és a poratkák számára igen, ennek köszönhetően pedig távol is tartja azokat. Fontos hangsúlyozni: az ultrahang nem az emberre vagy a háziállatokra hat, hanem a paraziták ellen. Eleinte szkeptikus voltam, de a feleségem támogatásának köszönhetően belevágtunk a startupba: első körben kaptunk ötven darab mintát, amelyeket állatorvosokhoz, tenyésztőkhöz és kutyás gazdikhoz juttattunk el, hogy megnézzük, hogyan szerepel az eszköz a gyakorlatban. Amire nem számítottunk, hogy az elégedettség szinte százszázalékos lesz. Belevágtunk, megalkottuk a Tickless márkát, és fontos fejlesztésekbe kezdtünk, tíz év leforgása alatt pedig komoly nemzetközi szereplővé nőttük ki magunkat: ma már 52 országban vannak viszonteladóink, különösen Szingapúrban, Kanadában, Lengyelországban és Belgiumban nagy a termékeinkre a kereslet. 2020-ban a ProtectOne Tickless Mini kullancsriasztóval BigSEE
nemzetközi dizájndíjat is elnyertük.

kullancsriaszto

Az eszköz a házi kedvencen túl az embert is védi, ezért az egész családnak védelmet nyújt.

Eleinte a kisállatokra fókuszáltunk, de ahogy az a vizsgálatokból kiderül, az állatoknál ugyanazok a kullancsok terjesztenek betegséget, mint az embernél, az ultrahangos megoldás pedig esetükben is ugyanolyan hatékonyan működik – ezt onnan is tudom, hogy van három gyerekem, a Pilis lábánál lakunk, így rengeteg kullanccsal találkoztunk. Eleinte a kutyának szánt eszközt erősítettük a cipőikre, és miután kullancsmentesen jöttek haza, rájöttünk, hogy ez működik. Elkezdtünk hát humán terméket is fejleszteni.

Nemcsak a termékek különlegesek, hanem a vállalkozást működtető csapat is. Mi a titok?

Tíz évvel ezelőtt, amikor a csapat összeállt, a munkatársak nyolcvan százaléka pályakezdő fiatal volt, akik nélkül ez a brand nem lehetne ennyire sikeres. Ők annak a generációnak a tagjai, amelynek prioritás a környezetvédelem, a fenntarthatóság kérdése, hogy olyan termékeket fejlesszünk, amelyek semmilyen terhet nem rónak a környezetre. Ha én cégvezetőként ezt nem venném figyelembe, már biztosan nem dolgoznának velem. Ennek a szemléletnek köszönhetően született meg a fenntartható alapanyagból gyártott, tölthető kullancsriasztó ötlete, amelynek bár parányi az akkumulátora, egyetlen töltéssel három hétig bírja. Nem kell aggódni, ha a gyerek táborba megy, az eszköz nem kapcsol ki, nem merül le.

Promóció