Egy fiktív tévétársaság vezetői a nézettség érdekében a leggátlástalanabb eszközöktől sem riadnak vissza, miközben a valóság helyett csupán annak illúzióját közvetítik. Amikor huszonöt év után az alacsony nézettség miatt a csatorna kirúgja Howard Beale-t, az esti híradó bemondóját, ő végső kétségbeesésében közli, hogy élő adásban lesz öngyilkos.
A legendás alkotásból Lee Hall készített színpadi adaptációt, amit 2017-ben mutattak be Londonban, a darab pedig egy évvel később még a Broadway-t is meghódította. Mindkét előadásban Bryan Cranston alakította Howard Beale-t, az itthoni ősbemutatón viszont Alföldi Róbert játssza a főszerepet. „Csak egyfelé köteleződhetünk el, a másik ember felé. Nagyon boldog vagyok, hogy újra a Centrálban játszhatok és hogy énekelnem sem kell!” – nyilatkozta a színész.
Az előadás női főszereplője, Martinovics Dorina pedig így mesél az új lehetőségről: „Nagyon szeretek színházat csinálni és nagyon szeretek forgatni is. Diana, a sorsfordítóan ambiciózus producer szerepe a Centrál Színházban most egyszerre mindkettőt lehetővé teszi a számomra, two in one”.
A hazai ősbemutatót Puskás Tamás rendezi, aki hangsúlyozta, hogy „a Network apokaliptikus szatíra a média pokoli hatalmáról. Pontos tükröt tart, mely mindazt a keserűséget, dühöt és fájdalmat mutatja, amit nap mint nap átélünk.”
Sidney Lumet alkotását, a Networköt 1977-ben 10 kategóriában jelölték Oscar-díjra, és ebből 4-et meg is kapott: a legjobb eredeti forgatókönyvért Paddy Chayefsky vehette át a díjat. Közel negyedszázaddal a premier után, 2000-ben a Networköt az amerikai filmes örökség részévé nyilvánították. 2006-ban az Amerikai Forgatókönyvírók Szövetsége a forgatókönyvet minden idők 10 legjobb forgatókönyve közé választotta, egy évvel később pedig az Amerikai Filmintézet 2007-es listáján a 64. helyen szerepelt minden idők 100 legjobb amerikai filmje között.
Fotó: Centrál Színház