Fouad Boussouf koreográfus a marokkói Fez és Meknesz városai közötti településen született 1983-ban, majd hétéves korában érkezett meg Franciaországba. Kamaszkorában testét és szellemét is elragadta a hiphop – Párizsban szerzett mesterdiplomáját a társadalomtudományok karon kapta a hiphop tánc észak-afrikaiak életében betöltött olykor beskatulyázó, olykor pedig integrációs szerepéről készített kutatásaiért. Massala nevű saját társulatát 2010-ben alapította. Munkáiban prioritást élvez különböző kultúrák összekapcsolása.
Az Emberek egy trilógia második fejezete, mely az arab világot vizsgálja. Az előadás fő inspirációját a marokkói gnawa törzs vallása és az ehhez tartozó zenevilágból táplálkozó rituálék adják, melyek repetitív mozgáson keresztül feszítik a végletekig az emberi testet, ezáltal meditatív transzállapotba juttatva az elmét is. A színpadon mindez a nagyvárosok hiphop zenéjével és mozgásával olvad egybe: hét férfi táncát szaggatják a dobok, és közben elénk vetül a közösség, a falkalét, a testvériség és a szabadság számtalan szakaszának érzelmi töltete.
„Az arab näss szó magyar megfelelője az emberek, mely utal a Nass el Ghiwane nevű neves együttesre, akik a hetvenes években megismertették a Gnawa kultúráját a hippi mozgalommal. Költői, de rendhagyó dalszövegeik miatt a csoport tagjai időnként börtönbüntetést is kaptak, de mégiscsak láthatóvá tették a marokkói rapet, annak amerikai mintát követő, elszánt szövegeivel. Ennek a híres bandának a története egy fontos inspirációs forrásom volt a munkafolyamat során” – mondta Fouad Boussouf.