Az érzelmi változásainkat olyan alaposan kellene vezetni, mint a pénzügyeinket

2017. december 12. |

Szinte minden nap egy érzelmi hullámvasúton utazunk, a negatív érzelmi állapotokba ragadva pedig értékes perceket, órákat vesztegethetünk el az időnkből. Pedig az érzéseinket már pusztán azzal is tudjuk kontrollálni, ha alaposan megfigyeljük őket.

A táplálkozásunktól kezdve a pénzügyeinken át egészen kedvencünk egészségügyi állapotáig szinte mindent szeretnénk már-már mániákusan kontroll alatt tartani, ezt pedig jelentősen meg is könnyítik az ilyen célokra lefelejlesztett mobilos applikációk. Ennek fényében kifejezetten szomorú, hogy egyedül a saját érzéseinkkel kapcsolatosan nem vagyunk ennyire tudatosak.

Pedig az érzelmeink minden pillanatban hatással vannak ránk: rosszabbul teljesítünk, ha stresszesek vagyunk, vagy szorongunk, ha pedig dühöt érzünk, öntudatlanul is agresszívebben viselkedünk másokkal. Ha nem fordítunk figyelmet az érzéseink nyomon követésére, részben a viselkedésünk felett veszítjük el a kontrollt.

Jegyezd le!

Már önmagában az is sokat segíthet, ha egyszerűen tudatosítjuk és megfigyeljük, milyen érzéseket élünk meg egy nap folyamán. A tudatossággal könnyebben fordíthatunk negatív érzelmeinken, és nem fogunk beleragadni a bénító rossz hangulatokba sem. Ehhez először is három dolgot kell rendszeresen vezetnünk (a legjobb ha kinevezünk egy külön füzetet erre a célra, de persze most is használhatunk mobilos alkalmazást, például a Mr.Moodot):

  • Milyen érzéseink voltak a mai napon?
  • Milyen események történtek a mai napon?
  • Milyen összefüggések vannak az érzések és az események között?

Azonnal látjuk majd, hogy az érzelmeink többnyire fluktuálnak a nap folyamán, rendszerint a napi eseményekkel összefüggésben. Ez teljesen normális, senki nem lehet minden percben boldog.

Az érzelmek vezetése abban segíthet, hogy rájöjjünk, mitől vagyunk stresszesek, idegesek, boldogok. Lehet, hogy hatással van ránk a borús idő, pedig korábban nem is tudtunk róla, lehet, hogy egy bizonyos személy vált ki belőlünk szorongást anélkül, hogy észrevennénk. Azt nem állítjuk persze, hogy ezzel a módszerrel örökre vidámak lehetünk, de jobb eséllyel kerülhetünk el olyan szituációkat, amik negatív érzéseket váltanak ki belőlünk, ha sikerül pontosan detektálni őket.

LifeHack

Szólj hozzá te is!

Még több Lélek

Az elvált szülők gyermekeivel mi legyen karantén idején? elvált

Az elvált szülők gyermekeivel mi legyen karantén idején?