Podcast: Bovaryné – Miért szexi még ma is Napóleon?

2021. szeptember 02. |

Bovaryné nem érti, hogy Napóleon miért érdekli még mindig az embereket. Hiszen 200 éve halott! Szederkényi Olga legújabb podcastjában Hahner Péter történésszel próbálja megfejteni, szigorúan tudományosan, hogy miért szexi Napóleon?

Igaz, a Madame azt sem érti, hogyan lehetett egy elszegényedett korzikai nemesi család sarja Európa ura? Miért szerette a nép? Miért csodálták a katonái? És miért rajongtak érte a nők? Miért egy hat évvel idősebb nőt vett feleségül? Milyen kapcsolata volt a magyarokkal? Ki ölte meg? Egyáltalán megölték?

bovaryne-podcast_napoleon

A podcastben Hahner Péter történésszel, a Rubicon Intézet főigazgatójával keressük a válaszokat a fenti kérdésekre. És beszélgetünk arról is, hogy mit köszönhet Franciaország és Európa a korzikainak? Miért volt Napóleon tehetséges propagandista? Vajon jó stratéga volt vagy sem? És miért bukott olyan gyorsan olyan nagyot? Miért nem tudott megállni a világ bekebelezésében? Valóban nőgyűlölő volt? Egyáltalán miért érdemes beszélni Napóleonról, akiről egyesek szerint 85 ezer, mások szerint 110 ezer könyvet publikáltak a világon: azaz halála óta másfél kötetet, naponta.

És azt tudtátok, hogy Budapesten van egy Napóleon-szobor? A Hajós utca 25. szám alatt. Pontosabban fölött. Sőt volt idő, amikor óriási Napóleon-kultusz volt Magyarországon. De a mai napig foglalkozunk a 200 éve, a világ végén, Szent Ilona-szigetén, száműzetésben elhunyt korzikaival… Hahner Péter történésszel próbáljuk megfejteni, szigorúan tudományosan, hogy miért szexi Napóleon?

Fotó: Bazánth Ivola

Hallgassátok meg Szederkényi Olga kulturális hangjátékát!

 

 

Szeptember végén jövünk egy újabb résszel!

ELÉRHETŐ MÉG iTuneson, Spotifyon és RSS-en is!

IRATKOZZ FEL!

A sorozat korábbi részeit ITT hallgathatod meg!

Ezt már hallottad?

Podcast: Bovaryné. Horror. Cannes.

Podcast: Bovaryné. Horror. Cannes.

Madame Bovary boldog, hogy idén végre megrendezték a cannes-i filmfesztivált. Annak is örül, hogy egy nő, a francia Julia Ducournau mozija nyerte az Arany Pálmát. Szederkényi Olga Váró Kata Anna kritikussal beszélgetett a filmről.

Szólj hozzá te is!

Még több MarieClaire Podcast