Egy 160 évvel ezelőtti tradíciót elevenített fel a hazai kávéházkultúra legismertebb reprezentánsa és a modern cukrászművészet nagy megújítója, a Gerbeaud. Több mint másfél évszázada ugyanis Gerbeaud Emil a kor ünnepelt művészeivel terveztette a különböző termékek csomagolását. A 160 éves jubileum alkalmából ezt a hagyományt élesztették újra, s kértek fel kortárs művészeket a jeles év alkalmából megálmodott csokoládé csomagolásának megtervezésére.
„A művészek kiválasztásánál fontosnak éreztük, hogy a fiatalabb korosztályhoz is tudjunk szólni. Emiatt kértük fel Kiss Tibit, a Quimby frontemberét, Áron Esztert, az Áeron márka alapítóját valamint az Autistic Art Alapítvány egyik védencét, Réti Kristófot – mesélte Niszkács Anna, a Gerbeaud társ-ügyvezetője. – Úgy éreztük, hogy rengeteg közös van a művészeinkben és a Gerbeaud márkában. Mi az ízek kavalkádjával, azok harmóniájával teremtünk kapcsolatot a vendégeinkkel, alkotóink pedig sokszínű művészetükön keresztül kommunikálnak saját közönségükkel. Így találkozik a tradíció és az innováció az ünnepi csokoládé csomagolásán, tükrözve a Gerbeaud világát és filozófiáját. Úgy vélem, hogy mindhárom alkotás vizuálisan jeleníti meg azt, amit mi az ízekkel szeretnénk elmondani.”
Tradíció és innováció
A művészi csomagolásban megálmodott – limitált – saját “Gerbeaud csokoládé” mellett a cukrászda, az évfordulót ünnepelve, olyan tradicionális süteményeket, régi, nagy kedvenceket vett újra az szezonális ajánlatába, melyeket a vendégek is régóta szerettek volna újra kóstolni. A Gerbeaud azonban – hűen filozófiájához – a hagyományos sütemények mellett elkészítette mindegyik „2018-as” változatát, így a hagyományos lúdláb torta, diplomata puding, konyakmeggydesszert vagy éclair fánk mellett mindegyik „újraálmodott” változatát is megízlelhetjük a Gerbeaud-ban.