Egy új, a menstruációs stigmákkal való leszámolásért küzdő kampány részeként mutatta be legfrissebb piros árnyalatát a Pantone, amelyet a női ciklus színe inspirált. A világ legismertebb színmeghatározó rendszerét működtető cég – amely globális szinten hatással van a dizájniparra, grafikai tervezéstől a divaton át a nyomdai munkáig – úgy nyilatkozott, hogy az új árnyalat „egy aktív és kalandvágyó szellemű piros szín”, amely a reményeik szerint bátorít minden embert, aki menstruál, hogy bátran vállalja önmagát.
A Pantone egy svéd női higiéniai termékeket gyártó márkával, az Intiminával társult az új szín kidolgozására, ezzel is támogatva a Seen+Heard (Látható+Hallható) elnevezésű kampányukat, amellyel nemtől függetlenül arra bátorítanak mindenkit, hogy beszéljenek többet a menstruációról. „Szeretnénk, ha mindenki magabiztosan élhetné meg a ciklusát, nemtől függetlenül szabadon és spontán módon, nyíltan beszélhetne erről a tiszta és természetes testi folyamatról” – mondta Laurie Pressman, a Pantone elnöke.
A kampány során a két cég jelentős adományt juttatott egy olyan nőket és lányokat támogató jótékonysági szervezetnek, amely a menstruációs szegénységben élők sorsának enyhítésén dolgozik. „A világon ma több millió nő és lány stigmaként szenvedi el a menstruációt. Sok lány fontos napokat hagy ki az iskolában, vagy egyenesen kihullik az oktatási rendszerből a havi ciklus miatt, ami az egyik oka annak, hogy a sok-sok nő élethosszig tartó szegénységre van utalva világszerte. Ha nem lenne a menstruációt övező stigma, több nő menekülhet meg a nyomorból, kiteljesíthetné magát és erősíthetné a közösségeket. Ez a kampány erről szól” – mondta Jillian Popkins, az Acton Aid jótékonysági szervezet vezetője.
Olvastad már?
Ezzel párhuzamosan jelent meg a hírekben, hogy a Facebook letiltotta egy ausztrál menstruációs alsónemű hirdetéseit a közösségi oldalon, mivel azokban pirosnak ábrázolták a menstruációs vért. A hatvan másodperces videót „sokkolónak, szenzációhajhásznak, tiszteletlennek és rendkívül erőszakosnak” találták ugyanis. A közösségi oldal a három jelzett képkocka kiszerkesztése után, amelyeken a menstruációs vér megjelenik, engedélyezné a hirdetés megjelenését. A kiemelt jelenetekben több, különböző bőrszínű, alakú és méretű nő jelenik meg, a vérfolt egy lepedőn látható, amely a mosógépben van, egy fehérneműt áztatnak éppen, illetve kidobnak a szemetesbe egy használt betétet.
Olvass tovább!
Forrás: The Guardian, Marieclaire.com
Fotó: Instagram