Október 11-e a lánygyermekek világnapja, ennek alkalmából idén másodjára rendez nagyszabású jótékonysági gardróbvásárt az UNICEF Magyarország. Az október 9-én nyíló, háromnapos pop-up store ezúttal is márkás ruhadarabokkal, rendkívül kedvező áron várja az érdeklődőket, a jótékonysági gardróbvásáron befolyt teljes összeget pedig a UNICEF a rászoruló lánygyermekek életének jobbá tételére fordítja majd. A 2019-es sikerre való tekintettel a szervezők az idei évben ismét felkérték a hazai divatszakma, az üzleti és közélet ismert szereplőit, hogy felajánlásaikkal járuljanak hozzá a kezdeményezéshez.
Idén még nagyobb lendülettel vágtak bele
A tavalyi rendezvény házigazdájához, Mihalik Enikő szupermodellhez most Blaskó Nikolett, a kommunikációs szakma egyik legismertebb szereplője is csatlakozott. „Az UNICEF kurátora és a hazai tervezők elkötelezett támogatója vagyok, és az egyik legnagyobb reklámügynökséggel az ACG-vel a hátam mögött folyamatosan dolgozom a nők helyzetbe hozásán, lehetőségeik javításán itthon. Amikor az UNICEF felkért, hogy legyek Enikő mellett az idei év háziasszonya nem volt kérdés, hogy minden eszközzel segítem a hátrányos helyzetű lánygyermeket támogató gyűjtést. Ráadásul itt a jótékonyság mellett a fenntarthatóság is egy nagyon fontos üzenet, kikerülnek a nem használt darabok a gardróbokból, és új gazdához kerülnek, ezzel a vásárral a jótékonyság fontossága mellett a tudatos vásárlásra is fel tudjuk hívni a figyelmet” – mondta kérdésünkre Blaskó Nikolett, aki azzal a nem titkolt küldetéssel csatlakozott az eseményhez, hogy a gazdasági és kulturális elit képviselői közül felajánlásaikkal minél többen járuljanak hozzá a gardróbvásár sikeréhez.
„Szinte minden hazai tervezővel személyesen egyeztettünk, több mint 60 magyar márka támogat minket több mint 1000 termékkel, emellett minden létező kapcsolatomat megmozgattam a jó ügy érdekében. Nagyon jó volt látni, hogy idén a gazdasági, társasági elit képviselői is rengetegen megmozdultak, és hihetetlen darabokat adományoztak nekünk.” Nikolett azt is elárulta, hogy a tavalyihoz képest az idei vásárra néhány újdonságot is tartogatnak. „Nemcsak női, hanem fantasztikus férfi- és gyerekdarabok is lesznek, minden szuper jó áron. Az ACG mögöttem folyamatosan segíti a kommunikációt, hogy minél többekhez eljusson a hír, hogy itt most tényleg mindenki nyer, aki adományozott, és aki vásárol is.”
2019-ben két nap alatt mintegy 6,6 millió forintot sikerült összegyűjteni a leginkább rászoruló lánygyermekek számára. Nikolett azt reméli, hogy idén ezt az összeget is túl tudják szárnyalni. „Nagyon szeretném elérni a 10 millió forintos álomhatárt, ezért szurkolok.”
Ezt olvastad már?
Ne feledd, regisztrálni kell!
A nem mindennapi kollekciót felvonultató adománygyűjtő vásár október 9-10-11-én lesz a H&M Váci utcai exkluzív bemutatótermében, és bár a részvétel ingyenes, a belépés regisztrációhoz kötött. A szervezők a koronavírus-járvány miatt idén azt kérik az érdeklődőktől, hogy aki szeretne eljönni, az előre regisztráljon az Unicef Popup Store Facebook-eseményén, így a regisztrált részvevők idősávokra osztottan, lázmérést követően maszkban és kesztyűben léphetnek majd be a folyamatosan fertőtlenített bemutatóterembe.
Miért van szükség ezekre az eseményekre?
2020-ban a lányoknak világszerte olyan nehézségekkel kell szembenézniük, mint a kényszerített házasság, az erőszak és az oktatási egyenlőtlenségek. A statisztikák szerint minden évben 12 millió fiatalt adnak férjhez 18 éves kora előtt, világszerte 130 millió 6 és 17 év közötti lány egyáltalán nem jár iskolába, valamint a Földön élő 800 millió analfabéta kétharmada is nő. Az UNICEF évtizedek óta harcol a gyerekházasság intézményének felszámolása és az írástudatlanság ellen, valamint támogatja a fiatal nőket abban, hogy kibontakoztathassák tehetségüket.