A Szeretest csapata, akikkel interjút is készítettünk, 2020 őszén tartotta első érzékenyítő projektjét, amelynek célja volt fotókon keresztül megmutatni másoknak, hogy testek, hegek, alkatok mögött valódi történetek húzódnak meg. Rávilágítani, hogy félmondatok mennyivel többet jelentenek annak, aki kapja, és ezzel mennyi sebet ejtünk egymáson. A bemutatott történetekkel nők ezreinek adták meg a valahová tartozás élményét, hogy nincsenek egyedül, vannak társaik, akik hasonlókon mentek keresztül, mint ők. Tizenhárom különböző nőt láthatunk a fényképeken, akiknek a megélései, életüknek nehezebb pillanatai a képek alatt olvashatóak. Rasszizmus, mentális és testi betegségek, gyógyulások, depresszió, női problémák, anyaság, ezek mind azok, amikről írnak a nők a Szeretest Instagram-oldalán. Támogató női közösség, amit látni lehet az egész oldalon, a kommunikációjuk pedig hozzánk, átlag emberekhez szól.
De nem álltak meg az első fotózásnál, folyamatosan ötleteltek, hogy milyen újabb és
újabb edukatív tartalmak megosztását érzik szükségesnek. Ehhez az olvasói levelek is nagy
segítséget jelentettek. Így indították el márciusban a következő miniprojektjüket, amely a Mensi Mesék fantázianevet kapta. Beszélnek a menstruáció tabusításáról, endometriózisról, menstruációs szegénységről, a ciklusról, a fenntartható vérzésről, olyan témákról, amikről már egyre többen megszólalnak kisebb, speciálisabb körökben, de ők mégis máshogy közelítenek. Személyes példákkal hozzák közelebb ezeket a – mai napig – kimondatlan, szégyellt vagy kevés támogatást kapó témákat, hiszen a követőiknek nyújtanak platformot, ahol beszélhetnek a megéléseikről, átadhatják történetüket, amellyel másoknak támaszt nyújthatnak, segíthetnek. Ezek mellett szakértők tanulmányait, cikkeit, videóit, podcast műsorait is megosztják, valamint megszólaltatják őket a témákban live videók formájában.
Ezt olvastad már?
„A kampányhoz készült fotósorozatot úgy hoztuk létre – mesélik –, hogy tematikusan az általunk feldolgozott témákhoz igazodjon, sokatmondó, első ránézésre informatív legyen. Kiemelt feladatunknak tekintjük a menstruációs szegénységre való rávilágítást, hiszen ma Magyarországon 5-ből 1 lányt érint…”
Menstruációs kampányukkal párhuzamosan elkezdődött a következő nagyszabású tervük megvalósítása, amely egy kisebb szegmenst érintő megaláztatásokra, beszólásokra, média általi nyomásgyakorlásra hívja fel a figyelmet. Ez nem más, mint az élsportolókra helyezett nyomás testükkel kapcsolatban, mind a közbeszédben, mind pedig a sajtó által vetített nagyfokú elvárások, a közvélemény valamint saját közösségük által. Olyan versenyszerűen sportoló nőket és férfiakat keresnek, akiket értek már megjegyzések kinézetük miatt, érezték már magukat rosszul, mert fizikumuk nem az adott sportág elvárásaihoz igazodott, érték bántások élsportolói izomzatuk miatt, mert túl izmosnak vagy laposnak titulálták őket. Olyan sportolókhoz szól a felhívás, akiknek a sportcéljait meghiúsította az alkati adottságuk, nemük vagy a mások véleménye gátolta őket azok
elérésében.
Fotó: Albert Alianna
A Szeretest korábbi és jelenlegi projektjeit megtalálod a Facebook-oldalukon és Insta-oldalukon is.