Amikor 2020 decemberében először bemutatták a Bridgerton sorozatot, két kulcstémát adott a nyilvánosságnak: az egyik Regé-Jean Page maga volt (nyilvánvaló okokból), a másik pedig a sorozat sok – nos, nagyon sok és parádés szexjelenete. Aztán gyorsan eltelt 15 hónap, és végre a rekordot döntő sorozat második évada is felkerült a Netflixre. A rajongók ismét özönlöttek, hogy a kedvenc kékvérűik szerelmi életét követhessék. De ez a szezon egy kicsit másnak bizonyul, mint az előző…
A szexuális izzás az évad főszereplői (Kate Sharma és Anthony Bridgerton) között most is a legmagasabb szinteken zajlik, de a szexjelenetek… Na, azok ebből a szezonból most igencsak kimaradnak. A nyolc epizódból álló sorozat során Anthony (Jonathan Bailey) és Kate (Simone Ashley) vágyakozó tekinteteiből, finom mozdulataiból és majdnem-szexjeleneteiből rengeteget kapunk, beteljesülő testiségből viszont annál kevesebbet. Az évad minden jelenete arra halad, hogy az évad végére ne tudják ők ketten többé türtőztetni vágyaikat, és Anthony véget vessen az eljegyzésének Kate húgával, Edwinával, és végül összejöjjön Kate-tel. Aranyos, kiszámítható cselekményvezetés: az első évad kevésbé szexközpontú változata.
A könyvet is olvasó Bridgerton-fanok már pontosan tudják, hogy egyáltalán nem a könyvekhez való hűség motiválta az évad szexmentességét: a második kötetben ugyanis éppen annyi, ha nem több szexjelenet van megírva, mint az elsőben. A 2. évad bemutatóját követően rajongók egész hada háborodott fel a közösségi médiában, hogy VALAMIRŐL elfeledkeztek a sorozat forgatásánál, John Oliver pedig az egyik late night show-jában egy teljes összeállítást szentelt azoknak az amerikai tévés újságírónőknek, akik valamilyen formában élő adásban kérték ki maguknak a sorozat második évadának pálfordulását.
De ha mindenki ezt várta, és még a sorozat alapjául szolgáló könyv is szexjelenetek hadát írja le, mégis miért maradt ki ez a szál majdnem teljesen ebből az évadból?
Míg a Bridgerton első évadát a male gaze (férfi tekintet) rendezi, addig a második a női tekintetet helyezi előtérbe. Ezt a sorozat intimitáskoordinátora, Lizzy Talbot is megerősítette. „Ebben az évadban ellenségekből lesznek szerelmesek, így az áll az évad fókuszában, hogy hogyan működik két ember között az elektromosság, ami szépen lassan csökkenti, és csökkenti, és csökkenti a kettejük közötti teret” – magyarázta az amerikai Glamournak adott interjújában.
Hozzátette azt is, hogy Kate sokkal inkább tudatában van a szexualitásának, mint az első évad főszereplője, Daphne, így ez nagyobb szabadságot adott a karakterfejlődéshez is. „Itt most nem az a lényeg, hogy (Kate és Anthony) mit tanulnak, hanem az, hogy mire vágynak. Ők már tudják, mit akarnak, ez az akarat rendezi a koreográfiát.” És valóban, az előző évad szereplői magát a szexualitást fedezik fel epizódról epizódra, most azonban két olyan főszereplőnk van, aki már birtokában van ennek a tudásnak, és inkább a kettejük közötti vonzalmat kell felfedezniük, nem egymás – és a saját maguk – testét.
Chris Van Dusen, az adaptáció vezető producere azt mondta, hogy a könyvben lehet, hogy köteteken keresztül lefoglalja az olvasót a szexuális aktus leírása, de képernyőn a szexuális feszültség végletekig duzzasztása sokkal hosszabb ideig leköti a nézőt, mint maga a tiszta testiség. „Hihetetlenül dinamikus és izgalmas volt ezeket a párás jeleneteket forgatni! Az a sok feszültség és az a sok sóvárgás, valamint a kettejük közötti kémia felépítése… Valóban megéri a végére!” – mondta Van Dusen a The Hollywood Reporternek. Hozzátette: „Soha nem csináltunk még szexjelenetet csak azért, hogy szexjelenetet csináljunk, és soha nem is fogunk! Minden intim jelenetnek van egy önmagán túlmutató, nagyobb célja is. Mindegyik történetet mesél és előre viszi a cselekményt.”
Forrás: marieclaire.com.au, Fotó: Youtube