2017: amikor a szépségipar ráeszmélt, hogy vannak színes bőrű lányok is

2018. január 07.
Tavaly sokat színesedett a szépségipar kínálata szó szerint is: a hagyományosan elterjedt világos árnyalatok mellett egyre több fekete vagy barna bőrű lánynak tervezett alapozó és korrektor is piacra került.

Ha végignézünk kedvenc kozmetikai márkáink kínálatán, talán nem is tűnik fel, hogy a millió színben kapható alapozók között nem nagyon találunk fekete vagy sötétbarna árnyalatot. Fehér bőrre a púderestől a hab állagúig, a könnyed fedéstől a bombabiztos takarásig, a BB-krémektől a CC-krémekig ezerféle árnyalat közül válogathatunk, de valahogy a görögországi nyaralásról hazatérő kaukázusi lány bőrszínénél megtorpan a színskála, és a sötétebb tónusok felé már nemigen mozdul el. 2017-ben ez végre változásnak indult.

A tavalyi év leghangosabb sikere Rihannáé volt a Fenty Beauty-val, amit a világ számos országában megtelepedett Sephora forgalmaz. Rihanna márkája szeptemberben startolt, de a 40 árnyalatban kapható Pro Filt’r Soft Matte Longwear alapozója szinte rögtön annyira népszerű lett, hogy az Instagramot hamarosan elárasztották a teljesen kifosztott Fenty pultok, amikből történetesen épp a sötét árnyalatokat vásárolták fel. Az énekesnő kiállását aztán több híresség is követte, például Kylie Jenner, aki 30 folyékony korrektorral, köztük egészen sötét árnyalatokkal bővítette a Kylie Cosmetics kollekcióját.

Fotó: Profimedia – Red Dot

Persze nem csak néhány sötétebb alapozóról van szó, mikor a kozmetikai ipar átalakulásáról beszélünk. Tavaly több nagy márka választott színes bőrű lányt kampánya arcának: a CoverGirl például Ayesha Curry tévés séffel és modellel reklámozott, a világszerte népszerű M.A.C. pedig Taraji P. Henson színésznővel együttműködve dobta piacra „Viva La Glam” kollekcióját, ami kimondottan színes lányoknak álmodta a bronzos árnyalatokat.

A „mozgalomhoz” az is sokat hozzáadott, hogy olyan igazi presztízst képviselő high end márkák is változtattak szemléletmódjukon, mint a Laura Mercier, aki a kultikus alapozóit a sötétebb „Truffle” és „Nutmeg” árnyalatokkal egészítette ki.

Ennek pedig nem csak praktikus jelentősége van, – persze az is, hiszen rengeteg sötét bőrű lány pont a tavalyi év új termékeinek hatására fakadt ki az interneten arról, mennyire nehéz a bőrszínéhez passzoló alapozót találnia – hanem azt is mutatja, hogy az a szemléletmód, ami ijesztően természetesnek vette, hogy a szépségipar termékeit kizárólag a fehér nők igényeihez kell igazítani, végre gyökeresen megváltozni látszik.

 

MarieClaireUS