Három hektoliternyi kézkrém egy év alatt?

2018. október 24.
A hivatalos őszi időszámítással párhuzamosan beindul a kéz- és körömápoló krémek forgalma is, amely decemberben jár csúcsra. Csak tavaly 3000 hektoliternyi készítmény kézkence fogyott!

Fotó: Roman Kraft – Unsplash

A hűvösebb idő beköszöntével lendületet kap a kéz- és körömápoló termékek forgalma. Érdekes, hogy bár tavaly szeptember és idén augusztus között értékben 1,3 milliárd értékbeli forgalmat bonyolítottak le a bőrápolási szektor egyik kedvenc termékével, ez sem volt elég a csúcsdöntéshez. Sőt, ez 2 százalékos csökkenés az az előző év azonos időszakához képest, ami nem kevesebb, mint két és fél milliónyi kézkrémes tégelyt/tubust tesz ki darabszámban.

Nem finnyáskodnak a kézkrém-rajongók

A kézkrémezők a kategória állagát tekintve a krémekre voksolnak, közel 90 százalékot fed le ez a típus. Érdekesség, hogy apró, de egyre nagyobb népszerűségnek örvend az úgynevezett kézápoló hab a bársonyos kézfej hívei között, amely egyik évről a másikra mintegy megtriplázta piaci részesedését.

Céltudatosság

A 2-in-1 termékek helyett a klasszikus kézkrém kerül főleg a kosárba, 90 százalék fölött esek rájuk a választás. A többfunkciós, kéz- és körömápoló, kéz- és arcápoló vagy kéz- és lábkrémek iránt viszont nagyon enyhe a kereslet.

Tízből öt kézkrém 76-100 ml-es kiszerelésű, azaz „nőitáska-kompatibilis”, de a nagyobb, 101-200 ml-es kiszerelések is népszerűek, minden ötödik termék ekkora.

A kézfejen lévő bőr védelmére nagyobb gondot fordítanak a Budapest és környékén lakók: tízből négy eladott kézkrémet itt vesznek. Nem meglepő módon a drogériák hasítják ki a legnagyobb szeletet az eladásból: az értékbeli forgalom kétharmada ebben a csatornában realizálódik.

„Egyértelműen kimutatható a kéz- és körömápoló termékek őszi-téli szezonalitása, amely a karácsonyi időszakban tetőzik” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Októbertől decemberig realizálódik a teljes éves forgalom 35 százaléka, ilyenkor a nyári forgalomnál háromszor több kézápoló fogy.”

Felkapaszkodóban vannak a saját márkás kézkrémek is, a vizsgált időszakban az előző évhez képest 2 százalékponttal nőtt piaci részesedésük, így jelenleg 23 százalék. Az eladott darabszámot vizsgálva már árnyaltabb a kép: minden harmadik értékesített kézkrém kereskedelmi márkás.