Százezer liter krémet és szérumot szívott be a magyarok arcbőre egy év alatt

2019. május 06. |
Central Médiacsoport Zrt.

Csak 2018 április és 2019 márciusa között ötmilliárd forint értékben költöttünk bőröregedést célzó arcápolási termékekre egy felmérés szerint.


Az ötmilliárd forint költés egyébként 9 százalékos növekedést jelent, emellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/lifting hatással bíró termékek forgalma. És hogy mindez pontosan mit is jelent? 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a magyar nők: „az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás” – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A fiatalos bőr iránti vágy szépen leképeződik a kiskereskedelmi adatokban: a kimondottan arcápoló termékek (arckrémek, szérumok, maszkok; stb.) értékbeli forgalmának kétharmadát teszik ki az anti-ageing/lifting hatású termékek. A vizsgált időszakban több mint hárommillió öregedésgátló termék került a kosarakba, 7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakban.

Sláger a célzott hatás és a nappali krémek

Az „örök fiatalság” titkát leginkább a célzott hatású arckrémekben látják a nők, az értékbeli forgalom négyötöde az övék; ez közel százezer liter kencét jelent. Ezt követik a koncentrált hatóanyagokkal és intenzívebb hatással kecsegtető szérumok. Ezekből tizedével több fogyott félmilliárd forint értékben, ami közel ötezer liter „csodaszert” takar. A lifting vagy ránctalanító hatású arcmaszkokból félmillió fogyott a vizsgált időszakban, negyven százalék fölötti értékbeli növekedés mellett forgalma meghaladja a 200 millió forintot.

Megújuló szépség éjjel-nappal: az értékbeli forgalom hatvan százalékát nappali krémek hozzák, valamivel több mint egynegyedét az éjszakai krémek. A még célzottabb, szem környékét ápoló lifting-megoldásoké a forgalom egytizede.

Feljövőben az érett bőrt szépítő krémek

„Az érettebb bőr szépségének megőrzése mindinkább előtérbe kerül, és ezt alátámasztják a kiskereskedelmi adatok is” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási elemzője. „Hasítanak a krémek és maszkok, ugyanakkor például az ampullák/párnácskák forgalma is egyötödével ugrott meg értékben az elmúlt 12 hónapban.”

Az anti-ageing szentélyei, nem váratlan módon, a drogériák Magyarországon: az értékbeli forgalom mintegy kilenctizede itt realizálódik. Örülhetnek a gyártói márkák is, hiszen Magyarországon az öregedésgátló arcápolók összesített értékbeli forgalmának közel kilencven százaléka az övék.

Fotó: Getty Images

Szólj hozzá te is!

Még több Szépség

7 sminktrükk fáradt arcra karikák

7 sminktrükk fáradt arcra