Százezer liter krémet és szérumot szívott be a magyarok arcbőre egy év alatt

2019. május 06.
Csak 2018 április és 2019 márciusa között ötmilliárd forint értékben költöttünk bőröregedést célzó arcápolási termékekre egy felmérés szerint.


Az ötmilliárd forint költés egyébként 9 százalékos növekedést jelent, emellett a mennyiséget tekintve 3 százalékkal bővült a ránctalanító/lifting hatással bíró termékek forgalma. És hogy mindez pontosan mit is jelent? 865 ezer liternyi krémet, szérumot vagy éppen olajat. Az öregedés ellen leginkább a márkákat hívják segítségül a magyar nők: „az értékbeli forgalom közel kilencven százaléka gyártói márkás” – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

A fiatalos bőr iránti vágy szépen leképeződik a kiskereskedelmi adatokban: a kimondottan arcápoló termékek (arckrémek, szérumok, maszkok; stb.) értékbeli forgalmának kétharmadát teszik ki az anti-ageing/lifting hatású termékek. A vizsgált időszakban több mint hárommillió öregedésgátló termék került a kosarakba, 7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakban.

Sláger a célzott hatás és a nappali krémek

Az „örök fiatalság” titkát leginkább a célzott hatású arckrémekben látják a nők, az értékbeli forgalom négyötöde az övék; ez közel százezer liter kencét jelent. Ezt követik a koncentrált hatóanyagokkal és intenzívebb hatással kecsegtető szérumok. Ezekből tizedével több fogyott félmilliárd forint értékben, ami közel ötezer liter „csodaszert” takar. A lifting vagy ránctalanító hatású arcmaszkokból félmillió fogyott a vizsgált időszakban, negyven százalék fölötti értékbeli növekedés mellett forgalma meghaladja a 200 millió forintot.

Megújuló szépség éjjel-nappal: az értékbeli forgalom hatvan százalékát nappali krémek hozzák, valamivel több mint egynegyedét az éjszakai krémek. A még célzottabb, szem környékét ápoló lifting-megoldásoké a forgalom egytizede.

Feljövőben az érett bőrt szépítő krémek

„Az érettebb bőr szépségének megőrzése mindinkább előtérbe kerül, és ezt alátámasztják a kiskereskedelmi adatok is” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási elemzője. „Hasítanak a krémek és maszkok, ugyanakkor például az ampullák/párnácskák forgalma is egyötödével ugrott meg értékben az elmúlt 12 hónapban.”

Az anti-ageing szentélyei, nem váratlan módon, a drogériák Magyarországon: az értékbeli forgalom mintegy kilenctizede itt realizálódik. Örülhetnek a gyártói márkák is, hiszen Magyarországon az öregedésgátló arcápolók összesített értékbeli forgalmának közel kilencven százaléka az övék.

Fotó: Getty Images