Jön a C-beauty?

2019. május 20. |

Alighogy megbarátkoztunk a koreai nők soklépéses rutinjával, a szépségipar már a japán módszerekről beszélt, és mi kezdhettük a tanulást elölről. Mára már a J-beauty láz is kezd csillapodni, friss nemzetközi trendek vannak kibontakozóban. Lássuk, mi újat tud mutatni a világ szépségfronton!


Az internetnek és a közösségi oldalaknak köszönhetően összement a nagyvilág, a hírek futótűzként terjednek, szinte real-time üzemmódban követjük a történéseket. Ez a sebesség jellemző a kozmetikai ipar újdonságaira, technológiai áttöréseire és természetesen a divatjaira is.

A kozmetikai trendek bölcsője továbbra is az Egyesült Államok, hírnökei pedig a világ filmiparát meghatározó hollywoodi filmcsillagok, akik nyitott szemmel járnak a világban. Keresik a számukra újszerű, szokatlan megoldásokat, ha másért nem, hát azért, hogy ezzel is növeljék a saját hírértéküket. Ha valamit felkapnak, az biztosan nem marad rejtve a nagyvilág elől, és rövidesen milliónyi követőre lel. Ez történt néhány éve a dél-koreai nők mindennapi szépségápolási rutinjával is.

Kezdetben volt a K

Dél-Korea az utóbbi évtizedekben nemcsak gazdasági csodát produkált, de a szépségápolás terén is világhírnévre tett szert. Innen indultak hódító útjukra 2006-ban a BB krémek, nekik köszönhetjük a szuper hatóanyagokkal átitatott fátyolmaszkokat, mint ahogy az éjszaka folyamán szépítő Sleeping maszkokat (La Prairie Skin Caviar Luxe Sleep Mask) vagy a nyugati bőrápolásban addig ismeretlen esszenciákat (Vichy Idéalia Peeling) is.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

『nagyung’s love bot』 (@nakkospromise) által megosztott bejegyzés, Máj 14., 2019, időpont: 10:48 (PDT időzóna szerint)

Csúcstechnológia és innováció jellemzi a koreai szépségipart, melynek fő mozgatórugója a makulátlan, ragyogó bőr és a természetes szépség, amely soklépcsős bőrápolási rutinon alapul. Csak a bőrtisztítás maga több lépésen keresztül vezet (olaj alapú-, habzó arctisztító, exfoliáló, tonik), ezt követően esszenciát, szérumot, boostert használnak, mielőtt felvinnék a hidratálót, szemkörnyékápolót és az elmaradhatatlan fényvédőt. Ezt még kiegészítik különféle bőrradírokkal, arcmaszkokkal, ajakmaszkokkal és pakolásokkal is. Nem csoda, hogy „harmatosan friss” a bőrük – ahogy ők fogalmaznak. E cél elérése érdekében folyamatosan kutatják a leghatékonyabb összetevőket, és ez gyakran olyan – több mint furcsa – hatóanyagok felbukkanását eredményezi, mint a csiganyák, a nyírfanedv, a tengeri hínár vagy a tengeri csillag kivonat.

De a K-beauty itt nem állt meg: még egy fontos trendet köszönhetünk Dél-Koreának, mégpedig a „no-make-up make-up”-ot, vagyis a természetes hatású sminkek térhódítását. A sminkeletlen hatású, ragyogó bőrt adó BB krémek (Garnier Skin Active BB krém), majd az egyenesen Szöulból érkező Cushion foundation alapozók alaposan megfertőzték a nyugati féltekét is (Physician’s Formula Mineral Wear Cushion Foundation), és az egész világ nagy kedvencei lettek. A folyékony állagú, szivaccsal felvihető párnás alapozók a könnyű fedés mellett öregedésgátló és hidratáló összetételük által is fokozzák a bőr szépségét. Ha egyszer kipróbáltuk, lehetetlen megválni tőlük.

J mint Japán

A felkelő nap országa lett a következő trendszetter. A japán nőkön mintha nem fogna az idő vasfoga: ránctalan porcelánbőrüket a nyugati nők is elirigyelték és magukénak akarják tudni. A japán szépség mögött rejlő titok nem más, mint a több száz éves, hagyományos hatóanyagok a legújabb csúcstechnológiával ötvözve. Többlépcsős szépségrituáléjukban az egymásra épülő készítményeket használják a könnyebbtől a gazdag textúrák irányában. A termékeket kulcsfontosságú a megfelelő sorrendben használni: ugyanis már az arctisztítók is tartalmaznak olyan hatóanyagokat, melyek később a bőrápolók hatékony felszívódását segítik.
A japán nők számára a szépségápolás értékes énidőt takar, tehát nem rutinként, hanem rituáléként tartják számon. A bőrápolás nem csupán testi, de lelki feltöltődést is jelent, ilyenkor teljes valójukkal jelen vannak a pillanatban. Úgy vélik, hogy így az arcápolók is intenzívebben hatnak – és valószínűleg igazuk is van. A J-beauty célja, hogy halványítsák a bőrt, csökkentsék a bőröregítő mikrogyulladásokat, és minél selymesebb összhatást érjenek el. Japánban a bőrápolás is a hagyományok tiszteletén alapul, így szívesen alkalmaznak olyan összetevőket, mint az élesztő- és a selyemkivonat, a méz és a csodatévő, valóban sokoldalú reishi gomba vagy a bőröregedés ellen kitűnő algakivonat.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

SHISEIDO (@shiseido) által megosztott bejegyzés, Máj 4., 2019, időpont: 9:52 (PDT időzóna szerint)

Itthon a Shiseido márkától szerezhetjük be a J-beauty autentikus készítményeit, vagy az Avon által nemrég bemutatott Mission Y illetve Mission Éclat termékcsaládokon keresztül ismerkedhetünk meg velük testközelből.

Küszöbön a G

De térjünk vissza egy kicsit az Egyesült Államokra, azon belül is a legmagasabb presztízsű szépségszalonokra és az ezeket látogató igényes, kifinomult vendégkörre. Ők azok, akik miután már minden létező méregdrága kezelést kipróbáltak, valami még innovatívabbra vágytak. Olyan kezeléseket kerestek, amelyek a plasztikai beavatkozások után még gyorsabbá teszik a bőrregenerációt. Olyan termékeket, amelyek még hatékonyabbak és még magasabb koncentrációban tartalmazzák a gyógyászatban használatos legfőbb összetevőket.

Ahogyan az otthoni arcápolásban is meghatározó a clean-clinical trend, úgy a professzionális arckezelések esetében is a tiszta összetevőkre helyeződik a hangsúly. Ezeknek az elvárásoknak jelenleg leginkább a német professzionális márkák felelnek meg, amelyek rendkívül sok időt és energiát szentelnek a legfrissebb felfedezések felkutatásának. Szintén erősítette a G-beauty trendet, hogy egyre többen választják szépülésük színhelyéül a németországi fürdővárosokat. Míg az Európába utazó amerikaiak korábban Francia- és Olaszországot tekintették a bőrápolás Mekkájának, az utóbbi időben komoly hírnevet vívott ki magának Németország is, elsősorban a spa-kezeléseivel.

A professzionális kezelésekre kifejlesztett márkák, mint például az MBR vagy a Dr. Barbara Sturm termékek számos szabadalommal rendelkeznek, és szabadalmaztatott összetevőket tartalmaznak. A német kozmetikumok tudományorientáltak, a bőr minden rétegében dolgoznak és megbízható minőséget képviselnek: az összetevők beszerzésétől a termékek előállításáig minden munkafolyamat Németországban történik. Az állami szinten szigorúan ellenőrzött összetétel nem tartalmazhat semmiféle károsító hatású anyagot. Míg az EU-ban 1328 vegyianyag tiltólistás, addig az USA-ban csupán 11 használata tilos. Nem csoda, hogy az amerikaiak keresik a kompromisszumoktól mentes, magas minőségű, professzionális és lakossági német márkákat is. Akár a 125 éves hagyományokkal rendelkező Kneipp márkát, akár a 98 éves Weledát említjük, termékeik maximális hatékonysága természetes összetételen és tudományos kutatásokon alapulnak.

A jövő a C?

Vannak olyan jóslatok, melyek szerint a jövőben a C-beautyval is számolnunk kell, mivel Kína gyakorlatilag a világ leggyorsabban növekvő kozmetikai piacává vált. Bár a kontinensnyi országban a szépségápolás sokáig a szűk elit kiváltsága volt, néhány évtizede már hozzáférhető „a nép egyszerű gyermekei” számára is. Nem csoda, ha napjainkban soha nem látott fejlődés tapasztalható ezen a téren is. Kína saját szépségápolási márkáit az is segített életre hívni, hogy az ország hatalmas kiterjedése és földrajzi távolságai miatt a nemzetközi márkák nem jutnak el mindenhová. Noha az Instagram, a Facebook és a Twitter Kínában le van tiltva, a kozmetikai termékek népszerűsítésében a több tucat lokális közösségimédia-felület is rendkívül erőteljes szerepet játszik. A legtöbbet azonban itt is a hírességek ajánlásai nyomnak a latban, sokan közülük saját márkát is fejlesztenek. Bár a folyamat jelenleg még Kína határain belül zajlik, a jövőben valószínűsíthető az idővel megerősödött márkák felbukkanása a nemzetközi piacon is.

A magunk részéről örömmel fogadunk mindenféle országos szépségirányzatot, hiszen mindegyikből elsajátíthatunk valami hasznosat, bőrünk profitálhat belőle. A kérdés már csak az, legközelebb melyik nemzet szokásaival fogjuk megspékelni a reggeli és esti bőrápolásunkat, és vajon hány lépcsős lesz végül szépségápolási rutinunk.

Szerző: Fodor-Kassai Mónika
Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Szépség

Szőke espresso az új hajtrend frizura

Szőke espresso az új hajtrend

3 uniszex parfümkedvenc énekes

3 uniszex parfümkedvenc