Alig pár napja meséltünk nektek a L’Oréal legújabb öko-célkitűzéséről, miszerint az egészen közeli jövőben (a technológiai újítás bevezetését és az első ipari méretű gyártást 2020 végére tervezik) papíralapú tubusban árusítanák termékeiket, de ugyanígy hétről-hétre olvashattok nálunk óceáni szemétből készült csomagolású szépségtermékekről (nagy kedvencünk most a Mádara, de a jó példával elöl járó Kevin Murphy sem zöldfülű ezen a téren), vagy akár lebomló tégelyű új termékcsaládokról, márkákról.
A legújabb szereplő az egyre szaporodó „zöldhíreink” közt a Dove, amely egyébként nemrég világszerte cruelty free márka is lett. A márka mostantól ugyanis100%-ban újrahasznosított műanyag flakonokat és a krémszappanokhoz teljesen műanyagmentes csomagolást használ. Az új kezdeményezés mögött bevallottan az áll, hogy lépésükkel a globális szépségipar előrehaladását is inspirálják a műanyag hulladékok ügyével kapcsolatban.
Azt azért tegyük hozzá, ez nem az első lépésük öko téren, a szépségiparon belül az ő nevükhöz fűződik az eddigi egyik legnagyobb szabású terv a műanyagfelhasználás csökkentésével kapcsolatban: terveik szerint évi 20 500 tonnával fogják csökkenteni a felhasznált szűz műanyagmennyiségét.
A Dove vállaltan inkább a hosszú távú kezdeményezésben hisz, mint az egyszer-egyszer, limitált kiadású termékek és kampányok bevezetésében, ha a fenntarthatóbb és pozitívabb eredmények biztosításáról van szó.