Világszerte cruelty free márka lett a Dove

2019. április 19.
Érezhető trend, hogy egyre inkább igyekszünk figyelni a környezetünkre és a körülöttünk lévő élővilágra. Mindez a szépségiparra is igaz: a napokban a Dove jelentette be, a termékeit a jövőben globálisan nem teszteli állatokon, elnyerve ezzel a PETA minősítését.

Hivatalosan is „cruelty free” márkává vált a Dove, így a 2019-es év elejétől a cruelty free embléma is szerepelhet a termékek csomagolásán.

Az Unilever csoport egyébként (amely a Dove gyártója) több mint 30 éve kezdett olyan módszereket használni a termékek és az összetevők biztonsági tesztelésére, amelyek nem állatkísérleteken alapulnak, sajtóközleményük szerint pedig a Dove globális, belső szabályzata is tiltja az állatkísérletek használatát.

Mi a helyzet Kínában?

A márka, amelynek termékei világszerte elérhetőek, 2017 decemberétől kezdve leállította azon termékek Kínába történő importját, amelyek esetében állatkísérletek végzését írják elő a helyi jogszabályok. Azok a termékek viszont a jövőben is elérhetőek, amelyek vonatkozásában a hatóságok nem követelnek meg állatkísérleteket.

A bejelentéshez kapcsolódóan az Unilever, a Dove gyártója is megerősítette, hogy nem végez állatkísérleteket egyik szépségápolási terméke tesztelésére sem. Bár egyes esetekben előfordulhat, hogy beszállítói egy-egy összetevőt a helyi jogszabályoknak vagy előírásoknak való megfelelés érdekében kénytelenek állatokon tesztelni, azonban az anyavállalat törekszik arra, hogy a termékeket és összetevőiket se a beszállítók, se a szabályozó hatóságok ne vizsgálják állatkísérletekben.

Már a PETA is „szabályozási változtatásokért tevékenykedő vállalatként” tartja számon az Unilevert, aki támogatja az állatkísérletek világméretű tilalmát a kozmetikai iparágban és a Humane Society International szervezettel együtt folyamatosan fejleszti az állatkísérletek alternatíváit, melyeket elkötelezetten ismertet és terjeszt is.