A sztori:
A parfümtesztekben mindig van számomra valamilyen nyugtalanító, de mindenképp pozitív feszültség. Vajon finom illatú lesz? Mennyire idomul az én véleményem máséhoz, vagy én leszek az egy százalék? Kifejezetten szubjektív műfaj parfümökről véleményt mondani, ezernyi személyes élménnyel, múltunkból, korábbi élményeinkből, személyiségünkből fakadó karakterjeggyel. Aztán egyszer csak szép lassan kirajzolódik a kép, körbevesznek az illatjegyek (szerencsés esetben csupa minőségi, természetes összetevővel, ahogy én szeretem… ) és némi kutatómunka után rendre kirajzolódnak az érdekfeszítő, de kevésbé köztudott vagy épp szerethető háttérelemek.
Így volt ez az Abel Odor Nurture illat esetében is, ahol kiderült, hogy a 100 százalékban természetes alapanyagokból „felálló” illat mögött is van történet, méghozzá nagyon emberi. Az ökotudatos, divatban jártas olvasók talán ismerik is az organikus, minimalista stílusú Gray Label gyermekruha márkát, akikkel karöltve alkotta meg a szintén zöld-terepen mozgó Abel Odor első közös illatukat. A projekt elsőszülöttje a Nurture parfüm, amelyet anyák álmodtak meg anyáknak (Fanny Grau parfümőr, maga is anyuka Isaac Sinclair orral együttműködve), kismamáknak.
Első blikkre
Az illat le sem tagadhatná, hogy – legalábbis részben – a minimál dizájnjairól is ismert divatmárka szárnyai alól bújt ki… A 100 százalékban természetes parfümöknél gyakran találkozom azzal a jelenséggel, hogy a minőségre fókuszálva kevesebb figyelem, anyagi, energiaráfordítás jut a külsőre (ez természetesen főként az apróbb, indie márkák esetében gyakori). Itt ebben nincs hiba, minőségi, letisztult, elegáns a csomagolás, öröm kézbe fogni.
Napról-napra
Első fújásra érdekes, kifejezetten modern illat bontakozott ki előttem (időt adva az alkohol elillanásának). A bőrre meseszépen ráfekszik, kellemesen erősen jelen van órákkal később is, csak lassacskán elillanva, ami kifejezetten meglepő egy 100 százalékig természetes illattól. Nagyon sok arcát mutatja egyszerre, a letisztult külső ellenére maga az illat játékos, nem egyértelműen édes, vagy gyümölcsös, azt mondanám, egészen újszerű. Karakteres, mégis megnyugtató illat, ahol a lélekbalzsamozó rózsa, az energikus narancsvirág, gyömbér és szantálfa szorít magához minket, önbizalmat öntve belénk akár egy fontosabb irodai napon, vagy egy babakocsis, kihívásokkal teli családi nagybevásárláson.
Kiknek lehet az igazi?
Bár az egyedülálló kollaboráció keretein belül főleg azokat a terhes, vagy épp kismama „öko-tudatosokat” szólítják meg, akiknek fontos a természetesség parfümtéren is, ugyanolyan jó választás lehet a „szimplán” tiszta összetevőkre vadászóknak.