A forradalmi fürdőbombák és kozmetikumok után a Lush ezúttal a dekorkozmetikumok világát forgatja fel: az új sminkkollekciót az egyének határozzák meg és nem az iparág diktálja a szabályokat. „Nem látok annyi változást a szépségiparban, mint amennyit szeretnék. Sok mindenről beszélnek, de ezeket nem követik tettek. Nem a közeljövőre kell terveket kitűzni, hanem elhatározni, hogy jövőre megvalósítjuk ezeket” – véli Rowena Bird, a Lush társalapítója.
A céljuk az volt, hogy magát a vásárlót helyezzék a termékfejlesztés középpontjába, hogy valóban olyan termékek szülessenek meg, amikre mi vágyunk. Mi pedig, úgy tűnik, hogy nem akarjuk a műanyag csomagolást. Nem csak a termékek terén, de a csomagolás területén is fenekestül felforgatták a korábbi szabályokat: a pucér termékek mellett úttörő új alapanyagokat és eljárásokat is kidolgozott a cég, amelynek eredményeképpen komposztálható, újrahasznosítható és újratölthető csomagolás született. „Újra kellene definiálni azt, mi is a luxus. A csomagolás jelenti mára a luxust, de nem magára a termékre koncentrál sok cég. A nyersanyagoknak, a termésnek és a tudatos használatnak kellene meghatároznia, mi is az” – mondja a beauty-guru.
A legkiválóbb alapanyag eddig is a cég termékeinek a középpontjában voltak, ezúttal pedig a Lush legújabb sminkvonalánál nem csupán a bőrünk szempontjából leghasznosabb összetevőkön van a hangsúly, hanem azokon a fenntartható alapanyagokon, amelyek használatával a cég nőket és gyerekek oktatását támogatja. A Lush a világ minden tájáról szerzi be azokat az alapanyagokat, amelyek aztán a termékeik alapját adva a szépségünket szolgálják. „Az ember jelenti a legnagyobb fenyegetést a természetes alapanyagokra és a környezetre nézve. Egy rossz időjárás jelentős hatással lehet a termésekre, így mi is arra biztatjuk azokat a farmereket, akik a beszállítóink, hogy ügyeljenek a biológiai sokszínűségre, álljanak több lábon és segítjük őket” – mondja. A cég számos programban vesz részt, ilyen például a ReFund is, amelynek keretén belül természeti csapások sújtotta közösségeket segítenek a helyreállításban és az ellenállóságban, hogy egy következő szélsőséges időjárásnak már ne legyenek annyira kitettek.
A Lush és mi is abban hiszünk, hogy a sminknek állatkísérletektől mentesnek kell lennie és mindenki számára kell, hogy készüljön, kivétel nélkül: épp ezért a legújabb sminktermékeket különböző nemű, bőrszínű, életkorú, kultúrájú és stílusú emberek ünneplik. És ahogy mindig, a Lush a sminkbe is játékot csempész és arra buzdít, hogy határtalanul éljük ki a kreativitásunkat és a kísérletezést. A müncheni Marienplatz ad otthont Európa második legnagyobb Lush üzletének: 3 szint és közel 700 négyzetméteres beauty-birodalom várja a szépülni és feltöltődni vágyókat. Az üzletben megtalálhatóak a Lush friss, kézzel készült újdonságai és a sminkszerelmesek Mekkája: folyékony és pucér alapozók 40 bőrszínnek megfelelően, a megszámlálhatatlan árnyalatú rúzsok pedig igazi újdonságnak számítanak. Egy évben több millió, műanyag rúzstégely végzi a szemétben. Ez ellen vette fel a harcot a cég. Vagyis pontosabban nem újdonság a megoldások: a cég az 1950-es évek klasszikus, fém rúzstartóját hozta vissza. Elég csak újratölteni a sikkes tartót, amely így életünk végéig elkísérhet bennünket. Nekünk is alkalmunk nyílt rúzst készíteni az egyik kedvenceink pedig a Lush új, Glow stickjei, amelyeket egyszerre tudunk akár highlighterként, akár szemfestékként használni – a határ a csillagos ég! A kreativitásunknak pedig csak mi szabhatunk gátat.