Az innovatív formulák fejlesztése mellett úgy tűnik, új terepen is nagyot domborít az Eucerin. A márka hivatalosan is kitűzte a fenntarthatóság fontosságát a vállalati vezérlőelvei közé, azzal a céllal, hogy minél kisebb hatást gyakoroljanak a környezetre, és ezzel párhuzamosan növeljék a társadalmi felelősségvállalásukat is.
Hármas alappillér
Védve az embereket, az állatokat és a környezetet, a Beiersdorf vállalat fenntarthatóság iránti globális elköteleződése három alappilléren nyugszik: a termékek, a bolygó és az emberek. Ez a „szentháromság” az értéklánc egészére kiterjed – a nyersanyagok beszerzésétől kezdve az alkalmazottak egészségén és biztonságán át a fogyasztók hosszútávú érdekein keresztül egészen a környezet iránt vállalt felelősségig.
Az Eucerin termékek és azok összetevőinek gyártása során egyébként már most sem végeznek állatkísérleteket, és a beszállítóiktól is ezt követelik meg. A legtöbb országban ez szerencsére könnyedén megvalósítható – az Európai Unió területén már 2004 óta illegálisak az állatkísérletek. Más országok – mint például Kína – nemzeti jogszabályai azonban még nem fogadják el az alternatív kísérleti eljárásokat. A Beiersdorf ezért túl a saját elveinek konzekvens betartásán, elszántan dolgozik azon, hogy a kínai hatóságoknál és a többi érintett országban is elfogadják az állatkísérleteket helyettesítő megoldásokat. A vállalat az alternatív tesztelési módszerek egyik úttörője globálisan, a cél pedig nem más, mint az állatkísérletek beszüntetése egyszer és mindörökre.
A nagy műanyag kérdés
Napjaink egyik legsúlyosabb környezetvédelmi problémája a vizeinket érintő műanyagszennyezés. A tengerek műanyag-szennyezettsége mellett a kozmetikai és bőrápolási termékekben előforduló mikroműanyagok szintén komoly problémát jelenthetnek. A mikroműanyagok nagyon kicsi, szilárd műanyag részecskék, amelyek biológiailag nem lebonthatóak. A mikroműanyagnak számító nejlont gyakran használják kozmetikai és testápolási készítményekben, hiszen ez adja a krémek sima érzetét használatkor. A Beiersdorf már évek óta elkötelezett e téren is, ezért az Eucerin 2015 óta nem használ mikroműanyagot az új fejlesztések során, és aktívan dolgozik azon, hogy 2020 végére a márka összes terméke nejlonmentes legyen.
Egyre köztudottabbá válik, hogy a pálmaolaj előállítása milyen környezeti károkkal jár: ilyen például az erdőirtás. Az Eucerin és a Beiersdorf vállalat közvetlenül nem használ pálmaolajat a készítmények gyártása során, ugyanakkor – mint ahogy az a kozmetikai iparban megszokott – olyan adalékokat alkalmaznak (mint az emulgálószerek és a felületaktív anyagok), amelyek számos termék esetében elengedhetetlenek. Ezeket általában olyan ásványi vagy növényi olajok segítségével állítják elő, mint a kókusz-, a repce-, vagy akár a pálma- és a pálmamag-olaj. A környezetvédelem érdekében a Beiersdorf szorosan együttműködik a beszállítóival, hogy segítse a fenntartható pálmaolaj-termelés kifejlesztését, emellett tagja a Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztalna (RSPO), és része a „Fenntartható Pálmaolaj Fórumnak (FONAP) is.
Olvastad már?
Óriásit lépett a Dove zöldfronton
Fenntartható csomagolásra vált a Dove. A folyamat nem egyszerű, de kifejezetten üdítő vállalás, amelynek eredményeként hamarosan elbúcsúzhatunk a korábbi steril fehér flakonoktól, amelyek helyet adnak az egyedi, és már 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült, környezetbarát társaiknak.Fotó: Unsplash