Óriásit lépett a Dove zöldfronton

2020. április 06.
Fenntartható csomagolásra vált a Dove. A folyamat nem egyszerű, de kifejezetten üdítő vállalás, amelynek eredményeként hamarosan elbúcsúzhatunk a korábbi steril fehér flakonoktól, amelyek helyet adnak az egyedi, és már 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült, környezetbarát társaiknak.

Talán megszoktátok, hogy a Marie Claire-nél mindig nagy örömmel fogadjuk az apró, zöld márkák felbukkanását – ugyanúgy, mint a nagy szépségvállalatok szerencsére egyre gyakoribb, a társadalmi felelősségvállalás jegyében tett komoly, „zöld” vállalásait.

Most éppen a Dove lépett egy nagyot ezen a téren (az után, hogy tavaly cruelty free márka lett nemzetközi szinten), és vállalta, hogy kompletten átáll a 100 százalékban újrahasznosított műanyag flakonokra. Hogy mindez ránk nézve, fogyasztói oldalról mit is jelent? Az égvilágon semmi drámait, csupán azt, hogy mostantól a Dove kedvenceink flakonját nem steril, tökéletesen fehér flakonban emeljük le a polcokról, hanem az újrahasznosított műanyag csomagolások jellegzetes, „egyedi” textúrájával, egyedi kis „hibákkal”.

A változás annál szélesebb körű viszont a környezetünkre nézve, lássuk mindezt számokban, tényekkel.

A Dove, Dove Men+Care és Baby Dove almárkáknál lesz a váltás, a környezetbarát csomagolások pedig először Észak-Amerikában és Európában érkeznek a polcokra, több mint 60%-kal csökkentve a Dove éves szűz-, azaz nem újrahasznosított műanyag-felhasználását ezekben a régiókban. A mostani vállalása a márkának lényegében az iparágvezető műanyaghulladék-csökkentési kezdeményezéseinek legújabb elemét jelenti, ami eddig nem látott pozitív hatással lesz karbonlábnyomára.

A kezdeményezéssel egyébként több mint 20 500 tonnával csökkentik éves szűzműanyag-felhasználásukat. Az, hogy flakonjaikat 100%-ban újrahasznosított műanyagból állítják elő a jövőben (kivéve a kupakot), a szépségipar egyik legnagyobb, a fenntarthatóság irányába tett intézkedésének felel meg. A 100%-ban újrahasznosított műanyagból készült flakonokig vezető út ettől függetlenül nem könnyű menet a márka számára, és nyilván kismillió kihívással kell szembenézniük, mindenesetre ez a 2020-as év eddigi legüdítőbb zöld törekvése.

Olvass tovább!

Fotó: Getty Images