A kozmetikai piac bugyrait és az abban uralkodó trendeket feltérképező Cosmetify Index viszonylag friss hajtás, de mindenképp érdekes. 200 márkát összesítenek évente a befutók között, mindezt olyan tényezők alapján, mint a közösségi médiás követőszámok, a márka iránti elkötelezettség, a Google-keresések és még sok egyéb szempont figyelembe vételével.
A széles körű felmérésben kitérnek az aktuálisan „vezető” márkákra, a legnagyobb befolyással bíró influenszerekre, a feltörekvő social mediás arcokra, a legnagyobb követést elérőkre, de teret adnak a legnépszerűbb fenntartható márkáknak és bemutatják a különböző országok vezető szépségmárkáit is. Utóbbi téren így már azt is tudjuk – legalábbis az első negyedéves adatok alapján – hogy 2020 eddigi hazai kedvence az Yves Rocher. Ez egyelőre nem is akkora meglepetés, tekintve, hogy az előző negyedévi adatok szerint, vagyis a tavalyi év végén szintén a francia márka jött ki győztesként.
Ami pedig a nemzetközi influenszereket illeti, legutóbb Huda Kattan vitt mindent, akiről már mi is beszámoltunk nektek, mind magazinos, mind online cikkeinkben. A platformját saját sminkes branddel is erősítő influenszer, üzletasszony nagyon erősen tartja a pozícióját, és az állandóan megújuló kollekcióival még mindig a dobogó legfelső fokán áll a sminkmárkák között. Mögötte a mostani adatok szerint ott sorakozik az Anastasia Beverly Hills és MAC.
Világszinten 2020-ban eddig a legtöbben az Yves Rocher márkára kerestek rá, ezután pedig a legtöbben a The Body Shop és a ColourPop nevét pötyögték be a klaviatúrán.
Influenszerek terén James Charles, Bretman Rock és a már említett Huda Kattan vezet, a fenntartható márkák között pedig a The Ordinary a kozmetikai piacon a nagy kedvenc. A végére pedig egy nem túl meglepő extra infó, hogy az index szerint a 2020-as év mindent vivő kozmetikai terméke az antibakteriális kézfertőtlenítő gél.