A koronavírus, a házi karantén, a folyamatos maszkviselés teljesen átírta a bőrápolási szokásainkat, és egyre nagyobb figyelmet kapott a káros környezeti hatásokkal szembeni védekezés – legyen szó a központi fűtésről vagy az elektronikai eszközeink és a LED-fényforrások által kibocsátott kék fényről. Utóbbit (is) érdemes nagyon komolyan venni, annak egészségkárosító hatása ugyanis rég bizonyított, koncentrációs problémákat, fáradékonyságot és fejfájást okozhat, de hosszú távon a teljes bioritmusunkat is felboríthatja.
A képernyők által kibocsátott kék fény a bőrsejtek megújulására is rossz hatással van, befolyásolja a bőr ragyogását, és hangsúlyosabbá teszi a ráncokat. A jelenséggel eddig is sokan tisztában voltak, de a pandémia idején került igazán fókuszba. A Stylight online vásárlási platform adataiból például kiderül, hogy míg 2019-ben a kék-fény-bőrápolás kulcsszavakra 136%-kal ugrott meg a keresés, addig 2020 közepén ez a szám +336%-ra nőtt. Az online vásárlók ezenkívül rengeteg olyan boosterre kerestek rá, amelyek koncentrált hatóanyagtartalmuk révén erősítik a bőrt. A C-vitamin-tartalmú szérumokra például egy év alatt 1000%-ra nőtt a keresések aránya.
A trendek azt mutatják, hogy hatalmasat nőtt az olyan házi szépségápolási termékek iránti kereslet is, amik helyettesíthetik a kozmetikust, a kedvenc szépségápolási kezeléseket. Egy év leforgása alatt ezért nőtt meg többek között a kémiai hámlasztók, a szempillanszérumok és a szemöldökfestékek iránti kereslet (1000%).
A sztárok szépségápolási termékcsaládjaira is kedvezően hatott a karantén, Miranda Kerr brandje, a KORA Organics (+485%), Rihanna márkája, a Fenty Skin (+300%), és Jessica Alba Honest Beauty-ja (+181%) voltak a legnagyobb befutók.
Forrás: premiumbeautynews
Fotó: Getty Images