A L’Oréal beállt azon márkák sorába, amik belátható időn belül fenntartható fokozatra kapcsolnak: 2030-ra a francia brand termékeinek 95%-a fenntartható összetevőkből készül. Elsősorban a kőolajszármazékokat száműzi a kozmetikumokból, helyettük olyan megújuló növényi és ásványi alapanyagokat használ, amik nemcsak az egészséget óvják, de a környezetet is. A kitűzött cél eléréséhez a brand nemcsak csúcstechnológiai újításokat eszközöl, de a tudomány legújabb „zöld” vívmányaira, startupokra, egyetemekre és saját fenntartható gazdaságára is támaszkodik.
A márka közleményéből az is kiderül, hogy a 100%-ot azért nem tudja vállalni, mert néhány – elsősorban hajkozmetikum esetén – nem sikerült kifejleszteni azt az olaj összetevőt, ami mellett a termék nem veszítene hatékonyságából. Az új nagykövetet is választó L’Oréal törekvéseinek komolyságát bizonyítja, hogy az Inside Our Products termékoldalon mintegy ezer összetevőt ismerhetnek meg az érdeklődők. A honlap 45 országban, 8 nyelven érhető el.
Nem a L’Oréal az első cég, amely a jövőben zöld profilra vált, a Dove például azon túl, hogy cruelty free márka lett, vállalta, hogy teljesen átáll a 100 százalékban újrahasznosított műanyag flakonokra, az Yves Rocher sampon koncentrátumának flakonja pedig 39%-kal kevesebb műanyagot tartalmaz, mint a klasszikus 300 ml-es kiszerelésé, így mintegy 35%-kal kevesebb üvegházhatású gáz kibocsájtásához járul hozzá.
Forrás: Premiumbeautynews Fotó: Getty Images