A Cruelty Free International nemzetközileg elismert logója, a Leaping Bunny azt jelzi, hogy egy termék teljes mértékben állatkísérlet-mentes. Korábban minden összetevőt állatokon teszteltek, így például a vizet is. Azok a márkák, amelyek csatlakoztak a Leaping Bunny programhoz, beleegyeztek, hogy beszüntetik a kísérleteket. Ez az egyetlen minőségpecsét, amely százszázalékosan garantálja azt, hogy egy termék valóban cruelty free. A segítségével – és egy kis odafigyeléssel, nem kell feladnod az elveidet azért, hogy kedvenc szépségcikkeidet élvezhesd.
Hivatalosan 1997-98-tól törvény tiltja a kozmetikumok állatokon való tesztelését, azonban ez ellentmondásban áll több kozmetikai és vegyianyag-biztonsági előírással. „Emiatt Európában továbbra is engedélyezik az állatkísérleteket – magyarázza Kerry Postlewhite, a Cruelty Free International kormányzati ügyekért felelős igazgatója. – A kozmetikai márkák tisztában vannak azzal, hogy a fogyasztók olyan termékeket szeretnének használni, amelyeket nem teszteltek állatokon. Nem a márkák akarják elvégezni ezeket a kísérleteket, hanem a szabályozó hatóságok teszik őket elkerülhetetlenné.”
Azoknak sem kell aggódniuk, akik eddig is szerették a Rimmel termékeket: a méltán kedvelt formulák nem fognak megváltozni. A Leaping Bunny logó hamarosan megjelenik a Rimmel termékek csomagolásán, de az összetevők nem módosulnak majd.
A Rimmel napjaink egyik legjelentősebb szépségápolási márkája, amely több mint 80 országban érhető el. Termékeik könnyen hozzáférhetőek, bármelyik drogériában vagy akár szupermarketben találkozhatunk velük, emellett pedig megfizethetőek is. Így ez a hír hatalmas lépést jelent egy cruelty free világ felé. Remélhetőleg a közeljövőben minél több márka követi majd a Rimmel példáját.
Szerző: Dávid Kamilla Forrás: Popsugar, Fotó: Getty Images