„A szépségápolás nálam állapotfenntartó tevékenységet jelent” – interjú Bauer Évivel, a Krémmánia főszerkesztőjével

2024. augusztus 08.
Kívül-belül megújult a Krémmánia, Magyarország legnagyobb szépségápolással foglalkozó közösségi oldala. Ez alkalomból a portál főszerkesztőjét, Bauer Évit kérdeztük természetesen a közösségi oldal arculatváltásáról, de a skinfluencerségről, az anyaságról és a szépségipar adta modern lehetőségekre vonatkozó személyes határairól is kifaggattuk.
bauer-evi-interju

Komoly múltad van a szépségápolás világában, nevedet pedig amellett, hogy szinte összeforrt a Krémmániáéval, skinfluencerként is rengeteg social médiában aktív magyar szépségkövető ismeri. A Krémmánia háza táján a közelmúltban komoly változás zajlott, hiszen ma már egy kívül-belül megújult szépségápolással foglalkozó közösségi oldal fogadja a látogatóit, tagjait. Mesélnél arról, hogy mekkora kihívás egy hasonlóan nagy volumenű „ráncfelvarrást” főszerkesztőként menedzselni?

Valóban egy nagyon izgalmas és egyben nagy kihívást jelentő időszak áll most mögöttem, mögöttünk. A Krémmánia megújulását hosszú előkészítő munka előzte meg, már maga az ötletelés is hónapokat ölelt fel, ezen túl a megvalósításon is rengeteget dolgozott a projektért felelős csapat. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a Krémmánia alapjaiban újult meg, vagyis nem csak az arculata kapott ráncfelvarrást, hanem teljesen más keretrendszerbe került. A megújulás során fontos volt, hogy egy modern, időtálló dizájnt kapjon az oldal, hogy odafigyeljünk a felhasználói élményre, és hogy olyan funkciókkal bővítsük az oldalt, amire valóban szüksége van a felhasználóinknak.

Mitől „más” szerinted a Krémmánia és miért ekkora siker Magyarországon?

Szerintem minden korosztály és társadalmi réteg számára hasznos és élvezetes tud lenni az oldal, hiszen a Krémmánián a legolcsóbb termékektől a középkategóriás darabokon át egészen a luxus árkategóriáig mindenki megtalálja a pénztárcájának és igényeinek megfelelő kozmetikumokat és tanácsokat. De amiatt is sikeres, mivel teremtett egy „safe place-t” arra, hogy az emberek leírhassák őszintén, félelem nélkül, hogy mit gondolnak egy adott termékről.

Te mikor csatlakoztál a most 14 éves brandhez és hogyan és milyen „szépségmúlttal” érkeztél?

Egészen nosztalgikus érzés erre visszagondolni, mivel lassan 14 éves lesz ez a sztori is. 22 éves voltam és egészen más területen próbálgattam a szárnyaim – akkoriban épp a közgazdász mesterszakomat csináltam. A szépségápolás egyébként mindig is foglalkoztatott, már egészen kislány korom óta rajongok a kozmetikumokért.

bauer-evi-interju

Milyen ív vezetett a szépségszerkesztő-blogger pozícióból egészen a főszerkesztői székig?

Eleinte csak lelkes felhasználóként, majd pedig adminként és főszerkesztő-helyettesként vettem részt az oldal életében. 7 éve, az oldal alapítójának távozásakor lettem az Krémmánia főszerkesztője. A változásokat őszintén szólva a személyiségemből fakadóan néha picit nehezen élem meg, de utólag mindig örülök nekik, hiszen annak ellenére, hogy ennyi éve vagyok a Krémmániánál, folyamatosan új kihívásokat és elérendő célokat teremtenek az életemben. Amit a legjobban szeretek, hogy sok embernek segíthetek a munkámmal és és azt csinálhatom, ami a hobbim.

Az elmúlt években nem csak munkafronton jellemezte állandó változás az életedet. Időközben anyuka lettél, mekkora próbatétel a kettőt összehangolni?

Eleinte nagy kihívást jelentett, hogy egyeztessem össze azt, hogy a Krémmániára és a kisfiamra is kellő figyelmet, időt tudjak szentelni, hiszen mindkettő nagyon fontos része az életemnek. Mostanra kisimultak a dolgok szerencsére. A férjem és a családom nagyon sokat segít és a közvetlen kollegáim is nagyon sok terhet levesznek a vállamról.

bauer-evi-interju

Skinfluercenkent mi a hitvallásod, hogyan tudsz az utadon maradni egy ennyire sokszínű és zajos közösségi médiás környezetben?

Egyértelműen a hitelesség és a segíteni akarás vezérel, és igyekszem a mondanivalómat könnyen fogyasztható, szemléletes módon tálalni. Illetve ami nagyon fontos, hogy minden helyzetben kedves, segítőkész próbálok maradni.

Hogyan zajlik egy napod? Állandóan képben kell lenned, ameddig egy sebész szaklapokat olvas, te honnan informálódsz?

Nagyon sok információt a Krémmánia adatbázisából nyerek ki, például, hogy milyen egy termék összetétele vagy épp mekkora sikert aratott a felhasználóink körében. De természetesen napi szinten követek általam hitelesnek tartott bőrgyógyászokat és tartalomgyártókat, illetve a különféle összetevők kutatásait, gyártói leírásait is folyamatosan bújom.

bauer-evi-interjuSzépségápolás terén mik a kedvenc területeid? Vannak örök nagy favoritjaid?

Nehéz lenne dönteni közöttük, nagyon szeretem ápolni a bőrömet és sminkelni is. Természetesen vannak olyan termékek, amiket újra és újra megveszek, például a kedvenc rúzsomból már legalább 10-et „elfogyasztottam”, szinte mindig azt viselem.

Szerinted a szépségiparnak melyek a legfontosabb aktuális és melyek a jövő nagy platformjai, irányai?

Szerintem a könnyen fogyaszthatóság és a hitelesség, amit a legjobban értékelnek az emberek. A TikTokon most hatalmas fókusz van, az utóbbi években érezhetően áthelyeződött rá a figyelem. Nekünk 2 éve van TikTok-csatornánk és nagyon hamar az egyik legnépszerűbb szépségápolással foglalkozó magyar csatornává nőtte ki magát.

Vannak számodra tabuk szépségtéren? Mi az, amihez nem adnád a neved vagy az arcod?

A szépségápolás nálam állapotfenntartó és a természetes szépséget kiemelő tevékenységet jelent, vagyis igyekszem olyan megoldásokhoz nyúlni, amik nem drasztikusak és nem változtatnak az arcomon. Szerencsére jó a genetikám, illetve a Krémmániának köszönhetően a tudatos bőrápolást is nagyon fiatalon elkezdtem, aminek hála javarészt az otthoni ápolással is szépen szinten tudom tartani a bőrömet.

„A valódi szépség hitelességgel kezdődik” – kívül-belül megújult a Krémmánia

Új, modern arculatot kapott a piacon megkerülhetetlen tényezőnek számító Krémmánia.hu. Magyarország legnagyobb szépségápolással foglalkozó közösségi oldala azonban nemcsak külsőleg, belsőleg is megújult, ugyanis az olvasói véleményekre épülő kiadvány minden eddiginél felhasználóbarátabb kialakítással és régóta várt új funkciókkal is egészült ki. Tavaly átlépte a 200 ezres álomhatárt a Krémmánia követőinek száma, az oldal pedig már több mint 1,2 millió felhasználói véleményt gyűjtött össze indulása óta. A beauty kategóriában kiemelkedő médium arculatváltással fordult rá az év második felére: friss logója és megújult nyitóoldala modern, időtálló külsőt biztosít, míg a megújult „Piactér”, az átgondoltabb profiladatlapok és menüstruktúrák, valamint a kibővített keresőfunkció a funkcionalitásba hoznak izgalmas változásokat.