Utazz és érezd jól magad 10 egyszerű lépésben

2019. március 03.
Mindenkivel előfordult már, hogy a hosszú tervezgetés és álmodozás után a nyaralás mégis balul sült el. Ezekkel az egyszerű szabályokkal viszont bárhol jól érezhetjük magunkat.

Úticélunkat elérve elvileg minden adott a pihenésre, távol vagyunk a munkánktól, stressztől, nincs más dolgunk, csak töltődni. “Ha biztosra akarunk menni, ezzel a tíz hihetetlenül egyszerű lépéssel bárhol jól érezhetjük magunkat. Nem számít, mit szeretünk csinálni, milyen emberek vagyunk és hová utaztunk a világban” – biztosít minket Lee Crutchley, író, az utazás szakavatott mestere.

1. Emlékeztessük magunkat, hol vagyunk
Az első és leggyakoribb hiba, hogy utazás alatt a hasonlóságokat keressük az otthoni életünk kedvenc dolgaival. Beülni egy kávézóba, ami az otthoni kedvenc helyünkre emlékeztet, ahol munka előtt gyakran reggelizünk. Ez viszont egyúttal a munkára is emlékeztet. Az otthoni rituálék nagyon fontosak és szükségesek, de nyaralni pont azért megyünk, hogy új helyeket, más szokásokat, más kultúrákat ismerjünk meg. Ha csak azért ragaszkodunk a szokásainkhoz, mert egyszerűen nincs jobb ötletünk, mindenképp találjunk ki valami mást. Egy jó hely jó kezdet ahhoz, hogy pont az ellenkezőjét csináljuk annak, amit otthon szoktunk.

2. Tanuljunk meg három kifejezést
Lehetetlen megtanulni teljesen egy idegen nyelvet, ha valami különleges helyre megyünk vakációzni. De néhány szót és kifejezést mindenképp érdemes, ezzel kifejezhetjük tiszteletünket az adott ország felé, látszik, hogy tettünk erőfeszítést. Feltétlenül tanuljunk meg a “jó napot kívánok”, “köszönöm szépen” és  “nem beszélem a nyelvet” kifjezéseket a helyi dialektusban. Ha lelkesek vagyunk, a “viszontlátásra” és “kérem” mindig hasznos lehet.

3. Igyunk elég folyadékot
Fontos tanács, hogy a repülőút alatt figyeljünk a megfelelő folyadékbevitelre. Ez az egész nyaralásra igaz. Mindig vigyük magunkkal a kulacsunkat és kérjünk vizet az étkezések mellé. Győződjünk meg róla, hogy a csapvíz iható, de trópusi helyeken és mediterrán országokban az ásványvíz a biztosabb megoldás.

4. Forduljunk a helyiekhez bizalommal
Senki sem ismeri a várost úgy, mint akik ott élnek, így ne féljünk tőlük tippeket és tanácsokat kérni, mit érdemes megnézni, hol a legjobb a helyi specialitás. A legtöbb ember boldogan osztja meg ötleteit a turistákkal.

5. Legyünk rugalmasak
A legfontosabb eleme az élvezetes nyaralásnak, ha nem ragaszkodunk percre pontosan egy időbeosztáshoz, képesek vagyunk improvizálni. Ha nem hagyunk helyet a terveink között a spontán programoknak, a legjobb élményekről maradhatunk le, pedig ezek az apró izgalmak teszik igazán élvezetessé és emlékezetessé az utazást.

6. Menjünk el az út végéig
Csak három dolog biztos az életben: a halál, az adók és hogy az út véget ér valahol. Valószínűleg messze a városközponttól, valahol a hegyekben vagy a parton. Ha látunk egy utat, amely úgy néz ki, nem vezet sehova, induljunk el rajta. Engedjünk a kíváncsiságnak. Lehet, hogy tényleg nem lesz semmi a végén, csak egy hely, ahol megfordulhatunk, de lehet, hogy remek fürdőhelyet, egy helyi titkos étkezdét vagy lélegzetelállító kilátást találunk.

7. Sétáljunk addig, míg el nem tévedünk
A legjobb módszer arra, hogy felfedezzünk egy helyet, ha gyalogolunk. Szóval ha tehetjük, sétáljunk amikor csak lehet. Láthatunk, hallhatunk, szagolhatunk és érezhetünk olyan dolgokat, melyekről másként lemaradnánk. Addig sétálni egy városban, míg gyakorlatilag el nem tévedünk, a legjobb dolog a világon. Míg tudjuk a szállás pontos címét, nem kell aggódnunk, nem lehetünk túlságosan elveszettek.

8. Csatlakozzunk le
Ha még nem tettük volna meg az utazás legelején, mindenképp itt az ideje kikapcsolni a telefonon az értesítéseket. Nincs annál rosszabb, mintha munkával kapcsolatos emailek zavarják meg a strandolást, vagy az Instagram jelez, miközben épp hegyet mászunk. Korlátozzuk a telefonnyomkodással töltött időt, vezessünk be szabályokat magunknak az internethasználatra, és tartsuk magunkat hozzá.

9. Legyünk önzők
A legnagyobb probléma manapság, hogy nagyon úgy tűnik, mindenki jobban tudja, mit kellene tennünk, miközben hajlamosak vagyunk teljesen elfeledkezni arról, valójában mit is akarunk. Utazás alatt a saját kíváncsiságunk vezessen, ne azért akarjunk eljutni valahova, mert a kollégánk is volt ott. Nem kell ugyanott ennünk, csak azért, mert ő azt mondta, hogy milyen jó volt és nem kötelező a hegy legtetejére felmásznunk. Csak ha akarunk.

10. Hallgassunk a megérzéseinkre
Az internet megjelenése óta egyre kevésbé hiszünk saját magunknak, ha tájékozódni kell. Pedig az ösztöneink évezredekig remekül működtek. Ha jó illatot érzünk, valószínűleg ott finom az étel. Ha sokan állnak sorba, valószínűleg megéri várni. Nevetségesen egyszerűnek hangzik, hogy kövessük a megérzéseinket, és valóban ilyen egyszerű is.