A karantén után irány Bécs – egészen másképp

2020. május 09.
Alig várjuk, hogy véget érjen a koronavírus-járvány, és végre valahára lehetőségünk legyen elutazni valahova. Amennyiben csak egy hétvége erejéig lenne szabadidőnk, és nem mennénk messzire, Bécs a tökéletes úti cél. Most ismeretlen oldaláról mutatjuk be a várost.

Bécsi panoráma Kahlenbergről

Aki a legcsodásabb rálátást keresi Bécs városára, az mindenképpen töltsön el legalább egy délutánt Kahlenbergen. A hegy – 483 méterével – az osztrák főváros legmagasabb pontja, így káprázatos kilátást biztosít a városra. Amennyiben csak pihenni és nézelődni szeretnénk, busszal könnyedén feljuthatunk a magasba, ahol hűsítő fagylalt, esetleg egy csésze kávé társaságában élvezhetjük a festői panorámát. Ha mégis aktívabban töltenénk a délutánt, akkor egy közeli, az erdőn átívelő kötélpálya vár bennünket. Az igazán vállalkozó szelleműek számára túraútvonalakat építettek ki, amelyek mentén a teljes terület bejárható. Kahlenbergről átsétálhatunk egészen Leopoldsbergig, ahol újabb szögből tekinthetjük meg az osztrák fővárost, és a Dunára is vethetünk egy pillantást a magasból. Túránk egészen az erdő mélyébe vezet, néhol tisztásokon és réteken ível át, és van, hogy szőlőhegyek mellé keveredünk. Ezen ne lepődjünk meg, hiszen itt találhatók az újbort felszolgáló legszebb vendéglők, amelyet az osztrákok Heuriger néven emlegetnek. Akár a túra, akár a pihenés a célunk, egy pohár bor és sajttál lehet a nap megérdemelt jutalma. Mégis ki ne akarna szőlőhegyek között, meleg napsütésben, Bécs felett borozgatni?

Távol-keleti harmónia Bécs közepén

A természeti sétát különleges élménnyel gazdagítja a Setagaya park, amely a Döbling kerület és a Tokió közti barátságnak, valamint kultúregyezménynek köszönhetően jött létre. A Bécs 19. kerületében fellelhető zöldövezet egy igazi ékszerdoboz a parkok között, ugyanis a kert a hagyományos japánkertek ismertetőjegyeit viseli. A bejáratnál rögtön egy kőszobor látható, amelyen a japán Furomon, azaz édenkert szó díszeleg, ezzel jelezve a látogatóknak, hová is készülnek belépni. Forrás, kisebb vízesések, tavacska, a vizek felett hidak, kövek sokasága és jellegzetes növények, például cseresznyefák és tavirózsák hozzák el a Távol-Kelet hangulatát. Mindez egy teaházzal egészül ki, ahol hatalmas fák lombja alatt élvezhetjük forró italunkat. Amennyiben szeretnénk pár órára megfeledkezni a mindennapi problémákról, és más földrészekről álmodoznánk, nyugodtan merüljünk el a Setagaya park lebilincselő világában.

Oázis a városi nyüzsgésben

Csupán hét metrómegállóra a belvárostól található a szabadidős paradicsom, az Öreg-Duna környéke, amely különösen hívogató, hiszen annak ellenére, hogy igen közel fekszik a forgalmas belvároshoz, idilli pihenőhelynek bizonyul. A part mentén kávézókban és éttermekben üldögélhetünk, és ha izgalmakra vágynánk, nemcsak vitorlázhatunk és vízibiciklizhetünk, de evezhetünk és csónakázhatunk is. A nyári nap hőségében több szabadstrandon teríthetjük le törülközőinket, és csobbanhatunk a Duna hűsítő vizében. A Kaiserwasser talán az egyik legkülönlegesebb strand, hiszen itt a Duna mellékága egy tószerű medencét alkotva gyűjti össze a vizet, így nem kell félnünk a folyó erős sodrásától. A körülbelül harmincezer négyzetméteren elterülő Duna parkban sétálva minden alkalommal felfedezhetünk valami újat: pingpongozáshoz, teniszezéshez és sakkozáshoz is találunk pályát, a park gazdag növény- és állatvilággal büszkélkedhet, valamint megcsodálhatjuk Bécset a Duna-toronyból. A Duna szerelmesei most megismerhetik a híres folyó minden arcát.

Bővebb infó ITT!

Természeti kincs a város szélén

A nagyváros szélén elhelyezkedő, középkori fejedelmi és kolostori vadász- és erdészeti terület, a Lainzi park és állatkert ma már bárki számára betekintést nyújt a Bécsi-erdő rejtelmeibe. Alig hagytuk magunk mögött a kaput, és már meg se mondanánk, hogy Ausztria fővárosában vagyunk. Sokkal inkább úgy tűnik, mintha a civilizációtól messze, az érintetlen természetbe csöppentünk volna. A tömeg zajától távol, friss levegőt lélegezve, a tiszta természetben tehetünk hatalmas sétákat a nagyjából kétezer-ötszáz hektáros erdőben. Abban az esetben, ha több kalandra vágynánk, a terület számos szabadidős tevékenységet kínál: a gyermekeket játszóterek várják, tanösvényeket követve megismerhetjük az erdő rendkívül gazdag növény- és állatvilágát, valamint a Hermész-villa nevet viselő vadászkastélyban időszakos kiállításokat nézhetünk meg. A vadaskertszerű létesítmény sajátos módon működik, mert a hagyományos állatkertekkel ellentétben az állatok természetes élőhelye érintetlen maradt, mi pedig betekintést nyerünk a vaddisznók, szarvasok, őzek és dámvadak otthonába.

Myrafälle varázslatos túra- és vízi világa

Alig egy óra autóútra Bécstől található a Muggendorf nevű falu nevezetessége, a Myrafälle vízesés, amely a Myra patakból ömlik végig a hatalmas sziklafalakon. Régebben malmokat és fűrészmalmokat működtettek vele a völgy lakói, 1885-ben azonban járhatóvá építették át a területet. A Myrafälle mára a túrázók közkedvelt úti céljává vált. A cikcakkos, egyre magasabbra vezető útvonalon falépcsők és hidak vezetnek végig a vízesés mentén, így a túra alatt érezni a víz mindent elsöprő erejét és a levegő különleges frissességét. Ami még érdekesebbé teszi a mászást, az a tizenegy információs tábla, amelyek segítségével megismerhetjük a természetvédelmi táj sajátosságait, a környéket és annak lakóit, és azt, hogy milyen szerepet játszott mindennapjaikban a víz. Az erdő felett a Hausstein sziklafal hatalmasul, amelynek megmászása a túra többi részétől kissé eltér, ugyanis mindössze egy korlát segít leküzdeni a szikla okozta kihívást. De amint felértünk, a fáradalmak kifizetődnek, hiszen a Hausstein tetejéről mesébe illő kilátás nyílik a völgyre.