- Nem minden sikertörténet néz ki ugyanúgy.
- A kiemelkedő startupok sikerének esélye az alapító 50-es éveinek végéig folyamatosan nő.
- Médiaszemélyiségek, mint Martha Stewart, Julia Child vagy Kris Jenner, csak 50 éves koruk után váltak híressé.
Egy 2018-as Harvard-tanulmány szerint az alapító életkora közvetlen összefüggést mutat a vállalkozás sikerével: a kiemelkedő startupok sikerének esélye az alapító 50-es éveinek végéig folyamatosan nő.
A legismertebb mai márkák közül több is olyan emberek nevéhez fűződik, akik 50 évesen vagy idősebben kezdték el vállalkozásukat.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
4 híresség, akik csak 50 felett robbantak be és szereztek mesés vagyont
1. Kris Jenner
A Kardashianok médiabirodalma csak 2006-ban indult, amikor Kris Jenner 52 évesen felvetette Ryan Seacrestnek egy valóságshow ötletét.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Keeping Up with the Kardashians 2007 októberében debütált, és azóta a Kardashian család több tagjának is sok milliárd dolláros karriert hozott.
2. Julia Child
Jóval azelőtt, hogy Julia Child sztárséfként milliókat inspirált a francia konyha felfedezésére, a második világháború idején hírszerzőként dolgozott az amerikai CIA elődjénél, az OSS-nél, ahol férjével, Paul Childdal is megismerkedett.
Első szakácskönyvét, A francia konyha művészetét 49 éves korában, 1961-ben adták ki.
1962 júliusában indult el televíziós karrierje a The French Chef című főzőműsorral. Receptjeit milliók próbálják ki világszerte ma is.
1974-re a szakácskönyvéből több mint 1,25 millió példány kelt el az Egyesült Államokban, és az azt követő évtizedekben Julia Child a történelem egyik leghíresebb és legbefolyásosabb séfjévé vált.
3. Arianna Huffington
A Görögországból származó Arianna Huffington sokáig íróként tevékenykedett, életrajzokat publikált. Az igazi áttörést 55 évesen érte el, amikor 2005-ben elindította a The Huffington Postot, amelynek a főszerkesztője volt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A kommentár- és híroldal fokozatosan vált egyre népszerűbbé, majd néhány év alatt a világ egyik legbefolyásosabb blogjává nőtte ki magát.
Huffington 2016-ban távozott vezetői posztjáról. Az oldal ma már a BuzzFeed tulajdonában van és HuffPost néven működik.
4. Martha Stewart
Mielőtt a gasztromédia meghatározó alakjává vált volna, Martha Stewart brókerként dolgozott a Wall Streeten. Ám a ’70-es évek elején, családja Connecticutba költözése után felhagyott ezzel a munkával.
Egy 19. századi farmház felújítása ébresztette fel benne a háztartás iránti szenvedélyt. Pár éven belül sikeres catering-vállalkozást indított, a cégben használt receptjeit később híres szakácskönyveiben is közreadta.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Stewart 49 évesen, 1990-ben jelentette meg magazinja, a Martha Stewart Living első számát, amellyel elindította nagy sikerű márkáját. Televíziós műsorát 50 évesen indította el. 1999-ben milliárdossá vált, amikor cége kikerült a tőzsdére.
A vállalat igazi birodalommá nőtte ki magát: további magazinok, könyvek és tévéműsorok következtek. Bár később elvesztette milliárdos státuszát, Martha Stewart továbbra is fényűző életet él.
Forrás: Business Insider Fotó: Getty Images