Tavaly kiderült, hogy szelfizni mindenki szeret, de a másét már idegesítőnek tartjuk, egyre többen titkosítottak profilt és a kutyákra többször raktunk filtert, mint a macskákra. 2017-ben nőtt a magyar nyelvű hashtagek száma, de kevesebbet posztoltunk egy hét alatt, ennek ellenére azonban a magyarok nagy része már személyesebbnek és érdekesebbnek tartja az Instagramot a Facebookhoz képest.
A Crane marketing ügynökség már 2015 óta készít felméréseket a magyarok Instagram használati szokásairól, amiket tavaly például több, mint 3000 magyar Instagram használó válaszai alapján állítottak össze. Az adatvizualizációra is fókuszáló cég idén is kíváncsi, mi változhatott a magyar instázók szokásaiban a tavalyiakhoz képest, ezért újra megkérik a magyar Instagram használókat, néhány percben nyilatkozzanak instás szokásaikról. A Magyar Instagram Körkép, azaz MINK 3.0 elnevezésű felmérés eredményeit jövő februárban, a pár perces kérdőív meghosszabbított határidővel, január 12-ig ezen a linken tölthető ki.