3 magyar modell a sztereotípiaromboló képadatbázisban

2019. május 13.
A divat- és a szépségiparban egyre többször láthatunk pozitív kezdeményezéseket, azért, hogy a nőket sokkal autentikusabban, őszintébben és sokszínűbben mutassák be. Bemutatjuk a legfrissebb hasonló kampányát, mégpedig a Dove-tól.

A médiában megjelenő ábrázolásmódok nagyrészt sztereotípiákra és kirekesztő nézetekre épülnek már a kezdetektől fogva, melyek a nők életét minden nap limitálják a kisebb és a nagyobb, fontosabb kérdésekben, helyzetekben is. „Mindez pedig hatással van az egészségükre, a kapcsolataikra és a lehetőségeikre. Ha pedig a szépségiparban dolgozva a probléma része vagyunk, akkor a megoldásnak is a részeseivé kell válnunk mindnyájunknak.” – írja sajtóközleményében a Dove a#Mutasdmeg kezdeményezéssel kapcsolatban.

A márka pontosan ezért működött együtt a Getty Images kép-adatbázissal és a Girlgaze-el, egy női fotósokat egyesítő kreatív szervezettel. Közösen hozták létre a#ShowUs (#Mutasdmeg) projektet, mely a világ legnagyobb olyan stockfotó gyűjteménye lett, amelyet nők készítettek. Célja, hogy lerombolja a szépségideálokat és sztereotípiákat azzal, hogy őszintén úgy mutat meg minket, ahogy vagyunk, nem pedig úgy, amilyennek mások szerint lennünk kéne.

Színtiszta valóság

A kollekció több mint 5000, nőket ábrázoló fotót tartalmaz a világ 39 országából, és ez még csak a kezdet. Nincsenek digitális trükkök, a valóság elferdítése, csak tagadás nélküli, mindenkit elfogadó valódi szépség.

Minden egyes képet a női fotósok globális közössége, a Girlgaze fotósai készítettek. Ráadásul egyedülálló módon és a világon először a képeken szereplő nők definiálták a fotójukhoz csatolt keresőcímkéket, tageket, hogy ezáltal ők határozhassák meg azt is, hogy hogyan szeretnék magukat láttatni, milyen keresőszavakra jelenjen meg a portréjuk. Ráadásul minden ilyen letöltött kép a női fotósokat támogatja, valamint tovább segít abban is, hogy a fotókollekció tovább bővüljön, így pedig minden média- és hirdetőfelület egyre inkább reflektálni tudjon és figyeljen a nők autentikus megjelenítésére.

Magyar vonatkozás

Mindannyiunk feladata, hogy kibővítsük azt a vizuális nyelvet, ahogy ábrázolnak bennünket, ezért a Dove magyar csapata is bekapcsolódott a projektbe. Három gyönyörű magyar nőről készített képeket Szombat Éva, aki a Girlgaze fotósait képviselte – Markó Barbara sikeres cégtulajdonos mellett feltűnik a kampányban Szegedi Kata divattervező és a vitiligo nagykövet Széles Adrienn is.