Mostantól nagyobb méreteket is kínál a Dolce&Gabbana

2019. június 24.
Az igencsak botrányokkal tépázott Dolce & Gabbana lett az első luxusmárka, aminél az eddigi legnagyobb méretben is elérhetőek darabok.

Az utóbbi időkben az olasz Dolce & Gabbana kevésbé volt tárgya pozitív témájú híreknek: az alapítók sorra keveredtek rasszista, illetve homofób botrányba, a legutóbb a kínaiakat sértették meg egy offenzív videóval és kampánnyal. Most viszont valóban pozitív a róluk szóló hír, ugyanis a mostanság a boltokba kerülő 2019-es prefall kollekciójukban már olasz 54-es méretű ruhákat is kínálnak: ez a brit számozás szerinti 22-es és amerikai 18-asnak felel meg. A kollekció kampányában is teltkarcsú modellekkel dolgoztak együtt és az egyik legismertebb plus-size modell, Ashley Graham, de Monica Bellucci is a kifutójukra lépett már többször. A webshopjukból állítólag a nagy méreteket azonnal elkapkodták. A szóvivőjük azt nyilatkozta, hogy a márka évek óta fontosnak tartja a diverzitást és azt az üzenetet, hogy a női sziluett szépsége nem méretfüggő.

Már évek óta vita zajlik a szakmán belül a diverzitásról és arról, hogy míg a plus-size óriási piac lenne, a luxusmárkák nem igazán szeretnék ezt kiszolgálni, legyen szó akár ruhákról, akár fehérneműkről. Csupán néhány nappal a Dolce&Gabbana bejelentése előtt mutatta be a Nike a teltebb próbababáit is. Az amerikai nők kétharmada például nagyobb, mint 14-es, és még ha márkáknál elérhetőek is nagyobb méretek, általában elenyésző darabszámban gyártják le a darabokat. A Burberry-nél, a Balmain-nél, a Givenchy-nál nagyjából amerikai 14-16-osig találhatóak meg bizonyos termékek. Ha valamelyik legnagyobb online multibrand store-nál nézelődünk, XL-esből már nagyon kevés ruhadarab érhető el. Bár kétségkívül üdvözöljük ezt a döntést a Dolce & Gabbana részéről, az elmúlt időszak és a márkát övező botrányok miatt azért nem tudunk felhőtlenül örülni.

Forrás: The Spin, Independent.co.uk, Fashionista
Fotó: Getty Images