A nyaralásodra is gondolnak a legnagyobb divatházak

2019. június 26.
A divatházak mostanság mutatták be a cruise, vagy resort kollekcióikat. Tudtátok, hogy ezeket eredetileg kifejezetten a télen nyaralni utazók számára tervezték?

Holidaywear

A cruise vagy resort kollekciók a hagyományos tavaszi-nyári és őszi-téli bemutatók között foglalnak helyet. Kifejezetten azzal a céllal készülnek, hogy ha télen utaznánk el egy meleg helyre, akkor legyen lehetőségünk egy új, teljesen ennek szentelt kollekcióból válogatni. Egy dinamikusan növekvő szegmensről beszélünk, egyre többet áldozunk a nyaraló ruhatárunkra, gondoljunk csak arra, hogy mennyivel egyszerűbb, olcsóbb elutazni és sokan pont az itteni hűvös időben vágynak meleg helyre (amit abszolút megértünk). Egyre több olyan márka van, természetesen a nagy divatházak cruise, vagyis resort kollekciói mellett, akik kifejezetten ezt célozzák meg – egész évben. Például a Gucci, a Prada és a Max Mara már bemutatta legújabb resort darabjait, a Carolina Herreráé még óriási port is kavart, hiszen ezek a kollekciók gyakran merítenek ihletet egy-egy egzotikus célország népművészetéből és gyakran fektetnek nagy hangsúlyt a kézműves megoldásokra – ami viszont könnyen kulturális kisajátításhoz vezethet.

A divat és az időjárás

Az időjárás – és annak megjósolhatatlansága – nagyban rányomhatja a bélyegét arra, hogy milyenek lesznek majd egy-egy szezon eladásai. Hiszen ki tudná több mint fél évvel korábban pontosan megmondani, mire is számíthatunk? Egy enyhe tél alkalmával a boltokban maradnak a vastag, meleg télikabátok, egy viharos, esős nyáron pedig kevésbé van előttünk, hogy pántos szandált kellene venni. Ez pedig a divatmárkák és a kereskedők számára is hatalmas veszteséget jelenthet. Még Jason Wu nyilatkozta korábban a Wall Street Journalnek, hogy mára lényegében elmosódtak a határok tavasz, nyár, ősz és tél között. A globális időjárási szélsőségek (mint az átmeneti tavasz és ősz lerövidülése, eltűnése) és a klímakatasztrófa a divatra is erősen rányomja a bélyegét: amellett, hogy olyan márkák, mint például Stella McCartney is aktívan kampányolnak, a legszembeötlőbb változás, hogy már a nyári kollekciókban is felbukkannak melegebb, és a téli kollekciókban is lengébb darabok.

Márkák, kifejezetten nyaraláshoz

A Rhode az egyik legismertebb resort márka: a nyaraláshoz szükséges, luxus érzetét biztosító teljes ruhatár ötlete a Bombay-i születésű Purna Khatau (aki korábban a dubai Harvey Nichols buyereként dolgozott) és a fotós Phoebe Vickers fejében született meg. A márkára jellemzőek a finom színek, a simogató anyagok, a különleges kézi díszítések és persze az egzotikus inspiráció. A Pippa Holt hímzett, gyönyörű kaftánjait pedig mexikói kézművesek készítik: egy-egy darab hosszú idő alatt „születik meg”. A londoni luxus lifestyle-brand Neve & Noor darabjait pedig Sophie Bartelski Mitchell tervezi és az indiai Jaipur kézműves mesterei készítik. Az ausztrál Zimmermann márka pedig a ready-to-wear darabok mellett kínál fürdőruhákat és resort darabokat is: egy testvérpár, Nicky és Simone bújik meg a név mögött, a darabjaik pedig részletgazdagok és gyönyörűek.

fotó: Getty Images (Zimmermann)