A Louis Vuitton show-i felérnek egy különleges időutazással: Nicholas Ghesquière-ről úgy tartják, hogy egyik lábával a jövőben, míg a másikkal a múltban van. Ezúttal a francia Belle Époque-ba, vagyis a századforduló, a boldog békeidők Párizsába repít minket – maga a divatház is ezidőtájt született meg. A szecessziós mintákon és formákon túl pedig a ’70-es évek Biba-esztétikája is megjelenik a dizájner saját archívumának újragondolása mellett.
Clare Waight Keller legújabb, a Givenchy-nak tervezett kollekciója amolyan párbeszéd a ’90-es évek minimalista New Yorkja, és az akkoriban látványosabb Párizs között, amit többek között Christian Lacroix lenyűgöző couture-je határozott meg korábban. A sziluettek kecsesek, az ujjak puffosak, és a szakadt, betoldott részletekkel kiegészített farmerek mellett gazdag virágapplikációk is feltűnnek a kifutón.
A Valentino és Pierpaolo Piccioli kreációi azok közé tartoznak, melyek minden egyes alkalommal megdobogtatják a szívünket: a 2020-as tavaszi-nyári kollekció alkalmával a fehér szín volt középpontban – a dizájner egy univerzális színhez akart visszatérni, hogy a formák és volumenek még inkább érvényre jussanak. A darabokat a klasszikus fehér blúz egyfajta couture-újragondolásaként is értelmezhetjük és trópusi árnyalatok és minták teszik őket még gazdagabbá.
A Chanel 2020-as tavaszi-nyári ready-to-wear kollekciója az első, amely Karl Lagerfeld halála után már utódja, Virginie Viard kezei közül került ki és egy fiatalabb Chanel-lányt szólít meg. Coco Chanel öröksége leginkább miniszoknyákon, sortokon és az ikonikus tweed-anyagokon keresztül jelenik meg, és az új Chanel-lány egy kis flamenco-életérzést is csempész a gardróbjába jövő nyáron.
fotó: Getty Images