Márkák, amik alapdarabokat gondolnak újra

2019. november 27.
Egy ing, egy blézer, egy ruha – minden ruhatár alapdarabjai. Számos márka specializálódik kifejezetten egy termékre, például blézerekre vagy ruhákra, annak viszont a mestereivé válnak.

Legyen szó irodai dress code-ról, vagy bármilyen kicsit formálisabb eseményről, a klasszikusokhoz mindig nyúlhatunk. Persze ezekre könnyen rá lehet unni, de nem ezekkel a márkákkal! Nyolc olyan brandet gyűjtöttünk össze, akik a hagyományos daraboknak adnak egy nagyon izgalmas csavart!

Sonya Krees

Az ukrán márka kollekciói egyszerre nőiesek és játékosak – a tervező azokra a nőkre fókuszál, akik a klasszikusokat helyezik előtérbe az aktuális hájppal szemben és a természetes, legmagasabb minőségű alapanyagok valamint a tökéletesre fejlesztett szabásvonalak terén semmilyen szín alatt nem hajlandóak kompromisszumot kötni.

Gabriela Hearst

Az uruguay-i születésű tervező az időtlenség, a kompromisszumok nélküli legmagasabb minőség és a fenntarthatóság metszetében alkot: ő volt az első, aki megvalósította a karbonsemleges divatbemutatót. 2015-ben alapította meg saját nevét viselő márkáját, darabjai egytől egyig a hagyományokat helyezik a trendek elé, és nála sosem mehet a dizájn a funkció rovására. A praktikus elegancia hívei és a luxus rajongói keresve sem találhatnának jobbat a Gabriela Hearst darabjainál.

fotó: Getty Images

[shirt stories]

A 2016-ban, Kijevben alapított [shirt stories] az ingek-blúzok mestere: egy monobrand, vagyis egy terméktípusra fókuszáló márka, amely a végtelenségig tökéletesíti azt az egy terméket. Esetükben a már-már unásig ismételt, jó öreg fehér blúz volt a kiindulási pont. Figyelemfelkeltő avantgárd darabokkal feszegetik a határokat és törik össze bennünk a fehér blúz már szinte unalmas korábbi képét. A márka darabjai úgy maradnak klasszikusak, hogy elődeikhez hasonlóan a ruhatárunk alapját képezik, ám igencsak felborzolják a hagyományokat, így mindenki megtalálja az ízlésének, testalkatának legmegfelelőbbet.

Blazé Milano

A „mosolygó” zsebeiről ismert olasz márka a blézerek nagymestere. A korábban divatszerkesztőként dolgozó alapítók egyesítették erőiket, hogy megalkossák a valóban tökéletes blézert. Olyan ikonok inspirálják őket, mint Coco Chanel vagy éppen Ava Gardner – bátor nők, akik korukat megelőzve viselték ezt az alapdarabot.

Seen Users

Mindig van valami meghökkentő részlet, egy kis elegáns pimaszság a Seen Users darabjaiban: legyen az egy elöl decens kosztüm teljesen kivágott háttal, vagy egy bátor panel – a márka darabjai alapdarabokból inspirálódnak, de azokat fenekestül felforgatják és egy művészi játék a végeredmény. Aki számára az öltözködés egy valódi önkifejezés, azok a rajongói lesznek a brandnek!

Valery Kovalska

A Valery Kovalska 2020-as tavaszi-nyári kollekciója a tudatos hedonizmus jegyében született. Miért is ne lehetne minden alkalom egy olyan alkalom, amire kiöltözünk? A ruha szuperfegyver, magabiztosságot és erőt, eleganciát sugall. Nem csoda, hogy Maye Musk is rajongójuk: a tervező nevét viselő ready-to-wear márka lenyűgözően szabott, plasztikus sziluettekkel és ellentétes textúrákkal játszó darabjai megállják a helyüket a hétköznapi ruhatár részeként, de akár egy elegánsabb eseményen is számíthatunk rájuk. Valery a „neo-couture” jegyében alkot, a kollekcióira jellemzőek a dekonstruktív jegyek, valamint a hagyományos, kézműves megoldásokhoz való visszanyúlás – a végeredmény viszont végtelenül modern.

Peter Do

2018-ban indult hódító útjára a Peter Do, ami a modern nő egyenruháját kínálja – a legfinomabb anyagok és a szabászati bravúr találkozik a márka minden egyes darabjában. Izgalmas pliszék, merész hasítékok, kivágások és persze monokróm színpaletta jellemzik a kollekciókat.