Az Instagram betiltja a fogyókúrás reklámokat

2019. szeptember 21. |

Nehéz idők jöhetnek az influenszerekre: az Instagram szigorítja a fogyókúrás termékek és a kozmetikai beavatkozások hirdetésére vonatkozó szabályait, hogy megvédje tinédzser felhasználóit.

Nehéz idők várnak az influenszerekre, ugyanis komoly lépésre szánta el magát az Instagram. Jameela Jamil, a The Good Place színésznője lobbizta ki a közösségi oldalnál, hogy korlátozzák a fogyókúrás és plasztikai beavatkozásokat reklámozó posztokat, hogy megvédjék a tinédzserkorú felhasználókat. A színésznő az “I Weigh” nevű testpozitív kampány arcaként tesz már lassan egy éve azért, hogy a nők elfogadóbbak legyenek önmagukkal szemben, és küzd az étkezési rendellenességek és testképzavarok megelőzéséért.

Az Instagram már nyilvánosságra is hozta az új szabályokat, mely szerint “tilos bármilyen fogyókúrás terméket vagy szépészeti beavatkozást posztolni, melyért cserébe az egyén pénzt vagy ellenszolgáltatást fogad el, vagy árat tesz közzé, így 18 év alattiak nem láthatnák”, illetve eltávolítanak a közösségi oldalról “minden olyan posztot, melyben egy termék vagy diéta csodálatos súlyvesztést vagy fogyást ígér”, és mellé kedvezménykódot vagy kereskedelmi ajánlatot adnak.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

THIS IS HUGE NEWS. @i_weigh are changing the world together. After a bunch of shouting, screaming, and petitioning… we have managed to get the attention of the people at the top, and they have heard us and want to protect us. And this is just the beginning of our efforts. As of now, if you’re under 18, you will no longer be exposed to any diet/detox products, and for all other ages; all fad products that have bogus, unrealistic claims will be taken down and easy to report. I’ve been working with Instagram all year towards this, who were amazing to deal with, and they expressed that they passionately care about creating a safer space for us all online. This happened so much faster than I expected and I’m so proud and happy and relieved. WELL DONE to the many people who have been working towards this huge change. This is a mass effort. This is an extraordinary win that is going to make a big difference. Influencers have to be more responsible. ❤️

Jameela Jamil (@jameelajamilofficial) által megosztott bejegyzés,


“Ez hatalmas eredmény a fogyókúrás iparral szemben folytatott küzdelmünkben” – mondta Jameela Jamil közleményében. A színésznő tevékenyen részt vett a munkában, hogy az Instagram új szabályait megalkossák, közvetlenül együtt dolgozott a közösségi oldal munkatársaival és más szakértőkkel.

A fogyókúrás termékek itthon és külföldön is az influencerek tevékenységének középpontjában állnak. Kim Kardashian például étvágycsökkentő nyalókákat is hirdetett már Instagramján. Ezt a tendenciát Jamil élesen kritizálta, és nemcsak Kim Kardashian, de minden ilyen hirdetést közzétevő influencer tevékenységét a fiatal lányokra nézve rendkívül veszélyesnek és mérgezőnek nevezte.


“Azt szeretnénk, ha az Instagram egy pozitív hely lenne minden felhasználónak, ezért az új szabályokkal igyekszünk csökkenteni a nyomást, ami a közösségi oldal miatt nehezedhet a felhasználókra” – mondta az új szabályokról Emma Collins, az Instagram felhasználói szabályokért felelős menedzsere.

Fotó: Unsplash, Instagram

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs menstruáció

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs