A Facebook mindent tud az e-nevetésről

2020. október 25.
Érdekes kutatást végzett a Facebook az elmúlt időszakban: megvizsgálták, hogyan alakult az e-nevetés evolúciója az elmúlt években. Izgalmas összevetések és statisztikák derültek ki pusztán abból, mennyi és milyen emojit használunk a posztjaink és kommentjeink mellett.

A 2015 májusa és 2020 október közepe között eltelt időszakot vette górcső alá a Facebook, hogy kiderüljön, hogyan, mire és kik használják az e-nevetést. Ebbe a haha, hehe, LOL kifejezések és a különböző derült arcot ábrázoló emojik tartoznak. A közösségi oldal nem vizsgálta az egymásnak küldött üzeneteket, a posztokra és kommentekre szorítkoztak a vizsgálat során.

facebook-emoji-e-nevetes

Mi a legnépszerűbb e-nevetés?

Mindenki használ valamilyen módszert arra, hogy kifejezze derültségét az online kommunikációban. Az emberek 15 százaléka legalább egy e-nevetést biggyesztett a posztjai mellé: ezek között leggyakrabban a LOL, haha, hehe fordult elő, esetleg emojival párosítva, vagy csak külön nevető arcot használva. A felhasználók közel fele (46 százalék) csupán egyszer nevetett online egy hét alatt, míg 85 százalékuk egy és öt közötti alkalommal.

A legnépszerűbb formája az online nevetésnek a hehe és a különböző nevető emoji kombinációja.

Ám különböző tényezők (életkor, nem és a földrajzi helyzet) meghatározzák, hogy milyen formában fejezzük ki, ha tetszett egy vicc a Facebookon. Ezek a sajátosságok arra is hatással vannak, milyen hosszú e-nevetést használunk.

Ki hogyan nevet online?

A fiatalok és a nők inkább emojikkal nevetnek a közösségi oldalakon, míg a férfiak a hosszabb hehézést preferálják. A nagyvárosokban élőket is megosztja az e-nevetés: Chicagóban és New Yorkban inkább emojiznak, míg Seattle-ben és San Franciscóban haháznak a felhasználók. 

A Facebook négy nagy csoportba sorolta a felhasználókat, számszerűsítve a statisztikát: a haha a facebookozók 51,4 százalékánál fordult elő, az emojik 33,7 százaléknál, a hehe kissé lemaradva 13,1 százaléknál, míg a pár éve oly népszerű LOL-t csupán 1,9 százalék írta ki Facebookján.

Olvastad már?

Forrás: Your Tango
Fotó: Unsplash