Hogyan csábíthatsz el egy potenciális vevőt? Hogyan érheted el, hogy a home office-odat egy jövőbeli produktivitás-központnak lássák? Emily Morris és Melisha Abeysena lakberendezők szerint a következő dolgok semmiképp se foglalják a helyet az íróasztalodon, ha vevőket fogadsz, vagy képeket készítesz a lakásod meghirdetéséhez.
Tech és vezeték
A ,,home” és az ,,office” közötti határ egyre inkább elmosódott, így az otthoni munkaterületünk könnyen tud rendetlenné válni. „Értjük mi is, mindenki otthonról dolgozik, és ez gyakran jár több monitorral, nyomtatókkal és más eszközökkel – mondja Emily Morris. – De semmi nem néz ki rendetlenebbül, zsúfoltabban és idejétmúltabban az asztal szélét borító vezetékgubancnál. Csak húzzuk ki a kábeleket és az extramonitorokat, és rejtsük el a fotók és a lakás megtekintésének idejére. Ha a jövőben pedig hosszú távra szeretnéd felfrissíteni az otthoni tereket, vezeték nélküli készülékeket használj!”
Melisha Abeysena is egyetért: „Az íróasztalokon ne legyenek testes számítógépek és kilógó vezetékek. Nem tűnik a legpraktikusabb elrendezésnek, de ha eladásra készítjük fel a lakást, a központban a tér és a vizuális vonzerő optimalizálása áll. Minél kevesebb tárgy foglal helyet az asztalodon, annál tágasabbnak tűnik.”
Privát képek
A szakértők arra is emlékeztetnek, hogy amikor a lakásunkat eladásra készítjük fel, a folyamat nem rólunk szól. „A kulcs az átrendezéshez az, hogy minél személytelenebb legyen a tér – mondja Abeysena. – Távolítsunk el minden személyes fotót és szentimentális tárgyat. A lehetséges vevő így jobban el tudja magát képzelni a jövőbeli álomotthonában. Ha a vevő képes azt vizualizálni, hogy ebben a térben él, máris nagyobb az esély arra, hogy ajánlatot tesz.”
Rakj el minden személyes tárgyat az íróasztalról – a diplomáktól kezdve a személyes képeken át és (leginkább) a tegnapi bögre kávéig, amit valószínűleg ott felejtettél. Minden ilyen tárgyról a vevőnek te fogsz az eszébe jutni, és az, hogy hogyan élted itt a mindennapjaidat. Azzal, hogy eltávolítasz minden rád emlékeztető dolgot, a vevők magára a térre és önmagukra tudnak koncentrálni. A sok felgyülemlett tárgy nélkül helyet teremthetsz pár új dolognak, amivel felfrissítheted az asztalod kinézetét.
A pohár, ami csordultig van tollakkal
Ez az egyszerű trükk erős pszichológiai hatást ér el: takarítsd el a rendetlen poharat, amiben mindenféle különböző íróeszközt tárolsz.
„Egy pohár vagy más tolltartó tele tollakkal, ceruzákkal és kihúzó filcekkel, nem valami esztétikus – állítja Morris. – Egy iroda árasszon magából nyugalmat és produktivitást, ne rendetlenséget, stresszt és elhagyatottságot. A sok különböző tárgy azt jelzi, hogy nem érdekel a saját tered kinézete. Bármilyen tér a lakásban, ami tisztának és rendezettnek tűnik, pluszpont neked mint eladónak. Ez egy egyszerű pszichológiai trükk, ami beindítja a vevő ,,álomélet” fantáziáját. A túlcsorduló pohár helyett vegyél pár száz forintért fekete és kék tollakat, amiket egy tolltartó pohárban tartasz.”
Szöveg: Pantócsik Adrienn, a Central Médiakadémia hallgatója Forrás: Apartment Therapy Fotó: Unpslash