Kényelmes geometriával hódít a friss magyar márka

2021. december 22.
Művészi minták kényelmes, fenntartható szetteken – ez a Juhász Dorottya és Horváth Borbála által alapított BEBI loungewear. A friss magyar brand a karantén új igényeire adott válaszként jelent meg, de törekvéseik és terveik bőven túlnőnek a járvány időszakán.

A BEBI-t tulajdonképpen a karantén időszaka hívta életre: a lakásokba zárt élet sok ruhamárkát rádöbbentett, hogy stílusos, de kényelmes otthoni viseletekre van szükség, a BEBI pedig már eleve loungewear márkaként született meg. A Budapesti Metropolitan Egyetem mesterszakán tanuló Juhász Dorottya grafikus/illusztrátor, és legjobb barátnője, a MOME dizájn- és művészetmenedzsment szakán mesterdiplomát szerző Horváth Borbála már 17 éves koruk óta dédelgetnek közös projekteket, a járvány idején pedig – most először – meg is ragadták az alkalmat terveik megvalósítására.

„Mindketten online oktatásban tanultunk, és home office-ban dolgoztunk, így felmerült az igény  a kényelmes de ugyanakkor esztétikus ruhadarabokra, amiket nemcsak otthon, hanem  bevásárláshoz vagy kutyasétáltatáshoz is ugyanúgy lehet hordani – magyarázza Bori. – Hosszas keresgélés után sem találtunk olyan loungewear termékeket, amikben minden megvan, amit  keresünk: egyediek, fenntarthatóak, természetes alapanyagból készülnek és valóban kényelmes a szabásuk. Dórában megfogalmazódott a kérdés, hogy miért nem indítjuk el  a saját loungewear márkánkat. Én pedig beadtam a derekam, hiszen mindig is nagyon jó csapatot alkottunk mi ketten.”

A BEBI mintái és branding elemei mögött Dóra áll, a szabásmintákért, illetve a kommunikációs és marketingtevékenységért Bori felel. Az első kollekcióban letisztult, absztrakt minta került termékeikre, amiket Dóra először papírból kivágott formákból állított össze. „Ebben a nehéz időszakban, nagyon sokat jelentett számomra, hogy szabadon alkothassak és kísérletezhessek a formákkal. Általában vázlatok alapján dolgozom, de ennél a mintacsaládnál pont az volt a lényeg, hogy egyfajta asszociációs játék során születtek a kész tervek. Az inspirációt mindig máshonnan merítjük, de ez is a célunk a limitált darabszámú kollekciókkal. Legközelebb valami teljesen mást fogtok látni tőlünk,  amire már nagyon készülünk…” – meséli a tervező.

A márkánál a kényelem mellett a fenntarthatóság is fontos szempont: minden termékük 100%-ban Magyarországon készül az anyagok kötésétől a mintázáson át egészen a csomagolásig. A kollekciók korlátozott darabszámban készülnek, így nem halmoznak fel felesleges készleteket és elkerülhetik az anyagpazarlást is. Arra is törekednek, hogy kizárólag természetes anyagokat használjanak, és még csomagolásaik is teljes mértékben műanyagmentesek és újrahasznosíthatóak.

A BEBI kínálatában ugyanakkor nem csak ruhadarabokat találunk: a lounge szettek mellett printekkel, füzetekkel, sőt, falinaptárral is készültek. Az alkotók tudatosan törekedtek rá, hogy tágítsák a ruhamárkákhoz asszociált klasszikus termékkínálatot, reménykedve benne, hogy így még több embert meg tudnak majd szólítani. „Minden kollekciónk egy külön  kis »világ«, amihez alkalmazkodik a termékpalettánk is. A jelenlegi PAPERCUT COLLECTION a lounge szettek és pulcsi mellett papíralapú termékekkel bővült, így a kollekció jellegzetes formavilága akár otthonunk részévé is válhat – magyarázza Dóra. – Szeretnénk mindig frissek maradni és megújítani a márkát, ugyanis mi is folyamatosan változunk, így minden kollekció során új és új termékek készülnek  majd.”

Fotó: Mikóczi Barbara

Olvass tovább!