Laposabb has három nap alatt: növényi detox

2018. június 26. |

Bár három nap alatt nem lehet csodát tenni, a leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik. A kúra segítségével energikusabban, laposabb hassal és üde bőrrel indulhatsz el nyaralni.

Először is leszögeznénk, hogy az éhezés nem menő, ráadásul egy kis körültekintéssel koplalás nélkül is elérheted a vágyott bombaformát. Nem is kell más, csak jó sok zöldség, teljes értékű gabonák és némi gyümölcs. A szervezeted hálás lesz, ha pár napig nem traktálod a szokásos méreganyagokkal (finomított cukor, fehér liszt, kávé), ráadásul az emésztőrendszer dolgát is megkönnyíted, ha egy kis időre mellőzöd az állati eredetű táplálékot. Bár a méregtelenítés jól hangzik, a szó kicsit csalóka, hiszen a szervezeted alapesetben is csodálatosan méregteleníti magát, de ez a háromnapos frissítő challenge megadja a kezdő lökést a tökéletes formához. És azt tudtad, hogy napozással sem letehetetlen elérni, hogy lapos legyen a hasad?

KÚRA-KISOKOS

  • Az étkezés mellett figyelj a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre! A kúra idején fogyassz 2-2,5 liter vizet, emellett reggel és délután igyál egy-egy csésze gyömbéres gyógyteát (a teába tegyél egy centi reszelt gyömbért és facsard bele egy fél citrom levét).
  • Ha netán megéheznél, bátran nyúlj a zöldségekhez vagy ropogtass pár szem diót, mandulát.
  • A valóban tartós változás érdekében iktasd ki az életedből a finomított cukrot és lisztet, és egyél sok zöldséget minden étkezéskor – ezeket a jó szokásokat a detox után is érdemes megtartani.

1. NAP

  • Reggeli: pink smoothie (1 csésze málna, 1 banán, fél csésze spenót, 2 teáskanál citromlé, 1 evőkanál kókuszolaj, 1 evőkanál őrölt lenmag kevés vízzel simára turmixolva)
  • Tízórai: zöldségmártogatós (répa, zeller, uborka) házi humusszal
  • Ebéd: saláta (avokadó, paradicsom, madársaláta, paprika, olívaolaj, citromlé)
  • Uzsonna: a reggeli smoothie második adagja
  • Vacsora: karfiolleves (apríts fel egy csésze karfiolt, tegyél hozzá fél csésze répát és zellert, főzd puhára, majd pürésítsd)

2. NAP

  • Reggeli: zöld smoothie (2 szál zeller, fél uborka, 1 csésze fodroskel, fél zöldalma, fél lime, egy csésze ananász, 1 evőkanál kókuszolaj és fél csésze mandulatej simára turmixolva)
  • Tízórai: 1 adag (kókusz)joghurt meghintve 1 marék mandula, kesudió és tökmag keverékével
  • Ebéd: buddha bowl (fél édesburgonya, fél fej brokkoli, 10 dkg vöröslencse, fél avokádó, zöldsaláta)
  • Uzsonna: a reggeli smoothie második adagja
  • Vacsora: quinoa saláta (10 dkg quinoa, 1 főtt cékla, 1 alma, ropogós jégsaláta, balzsamecet)

Ahhoz, hogy megtudd mi a 3. nap programja, kattints a WellnesCafé oldalára!

Fotó: Profimédia – Red Dot

Szólj hozzá te is!

Még több Gasztró

Sütőtökös latke, azaz tócsi egészségesen izraeli recept

Sütőtökös latke, azaz tócsi egészségesen

Stefánia szelet, az igazi egybefasírt egybefasírt

Stefánia szelet, az igazi egybefasírt