4 nyári étel, ami biztos, hogy eltelít

2018. július 22. |

Nem tudsz lemondani nyáron a fagyiról? Nem is kell! Ha ezeket az ételeket fogyasztod, biztos, hogy mínuszba billen a mérlek nyelve.

GÖRÖGDINNYE

Több, mint 90%-ig vízből áll, ezért tökéletes választás lehet, ha túl sok sót használsz a főzéshez – az extra adag vízfogyasztás ugyanis kiegyensúlyozza a megnövekedett sóbevitelt. Mindezek mellett a dinnye nem tartalmaz zsírt, a fogyasztása viszont növeli az energiatermelést és a szívroham kialakulásának kockázatát.

UBORKA

Tele van vízzel, C-vitaminnal és egészségjavító quercetin flavonoiddal, valamint egy kis só is található benne – ez utóbbi pedig különösen jól fog jönni a nagy nyári hőségben, az izzadás és a dehidratáció elkerülése végett. Az uborka héja a kávésav miatt szintén szuperegészséges: ez az antioxidáns ugyanis képes meggátolni a rákos sejtek és a vírusok elszaporodását.

SPÁRGA

A puffadást sokszor a vízvisszatartás okozza: ez azt jelenti, hogy a szervezetben olyan kevés víz van, hogy a máj nem tud mit feldolgozni, a gyomor pedig válaszul felpuffad. A vizelethajtó és probiotikukus spárgafogyasztásával ez viszont nem fordulhat elő.

PARADICSOM

Nemcsak pizza – és tésztaféléken, de önmagában fogyasztva is nagyon ízletes! Kevés benne a kalória, ásványi anyagokban, káliumban és C-vitaminban viszont annál gazdagabb, fogyasztásával ráadásul a folyadékbevitel miatt sem kell aggódni – ugyanis 95%-ban vízből áll. Szeptemberig terem, úgyhogy bőségesen spájzolj be belőle!

 

Kíváncsi vagy mi a másik 4 étel? Kattints a WellnesCafé oldalára!

Szólj hozzá te is!

Még több Gasztró

Tapasokkal és mediterrán Gasztroheggyel indul az ősz balaton

Tapasokkal és mediterrán Gasztroheggyel indul az ősz

Diós kecskesajttal töltött csirke szőlővel sütve csirke

Diós kecskesajttal töltött csirke szőlővel sütve