Hogyan hat a paradicsom az egészségedre?

2018. augusztus 19. |

Leszedted, befőzted, eltetted és még mindig csomó maradt? Mindegy, hogy nyerse, sülve vagy főve fogyasztod, a paradicsom élettani hatásai vitathatatlanok.

FELTÖLT VITAMINOKKAL ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOKKAL

paradicsomban lévő C-vitamin, E-vitamin, karotin jelentős mértékben hozzájárul a szervezet egészséges működéséhez. Emellett található még benne kálium, kalcium, magnézium és nátrium. Aki minden nap fogyaszt belőle, vitamin- és ásványi anyag szükségletét fedezi.

SERKENTI AZ EMÉSZTÉSI FOLYAMATOKAT

Magas rosttartalma miatt a paradicsom rendszeres fogyasztása az emésztésre is jótékony hatással van. Ha számodra is problémás ez a kérdés, fogyassz sok nyers zöldséget és gyümölcsöt, köztük paradicsomot is, és az emésztési folyamatok jelentős felgyorsulását tapasztalhatod.

ERŐSÍTI AZ IMMUNRENDSZERT

Muszáj felvértezni a szervezetet még most, a nyári hónapok ideje alatt, hogy az őszi-téli időszakot könnyebben, kevesebb megbetegedés nélkül vészelhesd át. A paradicsom tökéletes választás, ha egy kis immunrendszer-erősítésre vágysz. Arra ügyelj, hogy minél többször fogyaszd nyersen.

SEGÍT A RÁK MEGELŐZÉSÉBEN

Magas antioxidáns tartalma miatt a paradicsom képes felvenni a harcot a káros szabadgyökök ellen. Így a daganatos betegségek kialakulásának esélyét is csökkentik azok, akik rendszeresen fogyasztják magát a zöldségfélét, vagy isszák a paradicsom levét.

Kíváncsi vagy, milyen egészségügyi hatása van még? Kattints a WellnessCafé oldalára!

Fotó: Profimédia – Red Dot

Szólj hozzá te is!

Még több Gasztró

Tapasokkal és mediterrán Gasztroheggyel indul az ősz balaton

Tapasokkal és mediterrán Gasztroheggyel indul az ősz

Diós kecskesajttal töltött csirke szőlővel sütve csirke

Diós kecskesajttal töltött csirke szőlővel sütve