Amikor a rajongó ráír kedvencére, akkor egy automatikus üzenetet kap tőle egy Communitys regisztrációs linkkel, amiben például a tartózkodási helyét is meg kell adnia, ezáltal a híresség közvetlenül tájékoztathatja az sms-írót, ha a környékén van fellépése, bemutatója.
A regisztráció során további, marketing szempontból fontos adatok is kiderülnek a potenciális vásárlóról, például a kora és a neme, így a sztár (stábja) könnyebben megszólíthatja a célcsoportját, miközben a rajongó is úgy érzi, hogy imádottja külön figyelemmel tünteti ki.
A Jonas Brothers együttes például ezen az applikáción keresztül éri el a turnéállomásaik környékén lakókat. „Végre egy elérhető adatbázis a követőinkről – mondta Kevin Jonas a Fast Company újságírójának. – Ez fontos a koncertjegyek eladásához, új projektek indításához, vagy bármely olyan kezdeményezésünkhöz, amely a közösségünk bevonását igényli.” A szeptemberi chicagói koncertjük alatt, amelyet a 23 000 férőhelyes United Centerben tartottak, Jonasék ilyen közösségi üzenetben hívták meg pár ezer rajongójukat egy titkos after partyra, amelyet a város egyik kisebb klubjában tartottak.
Az elmúlt évtized hype-ja után mára a celebek megunták, hogy a Facebook, az Instagram, és a Twitter felületeiket – a nyilvánosságot kihasználva – sokan széttrollkodják, ezért az ottani kommenteket már nem is olvassák, inkább ezt az új platformot választják, ahol értelmesen kommunikálhatnak a követőikkel.
Amy Schumer színésznő is a rosszindulatú bejegyzések elől menekült a közösségépítés új csatornájához: „Eleinte ódzkodtam attól, hogy kitegyek egy számot, és belevágjak ebbe, mivel már sokan beszóltak nekem a digitális térben.” Pár hónap hezitálás után azonban mégis rászánta magát, és egyelőre nagyon tetszik neki ez a megoldás. „Én nem utazgatok, inkább arra használom a Communityt, hogy kapcsolatba lépjek az emberekkel úgy, hogy közben megvédhetem a határaimat.” A sztár eddig nem kapott zaklató üzenetet, ellenben több száz megkeresésre válaszolt már tévés, standupos, de akár a terhességére vonatkozó témában is.
A kezdeményezéshez eddig 500 „közösségi vezető”, azaz híresség csatlakozott, de a várólistán további tízezrek találhatók. Rajongói oldalról már több millióan regisztráltak, és kétszázmilliónál is több Community-üzenetet küldtek, amelyek kb. negyedére választ is kaptak a sztároktól.
Olvass tovább!
Szerző: Csillag Katalin, a Central Médiaakadémia hallgatója
Fotó: Getty Images