TAU 2020-as nyári kollekció

2020. május 19.
A koronavírust övező korlátozások bevezetésekor dőlt el, hogy Vecsei Zsófi 2019-ben debütált, TAU nevű márkájának első nyári kollekciója nem a szokásos módon fog a nagyközönség számára bemutatkozni. A kijárási korlátozásokra való tekintettel a tervezett stúdiómunka és nagyszabású bemutató helyett az üres budapesti belvárosban, a tervezőn debütálnak a legújabb szalmakalapok. Az idei nyár meghatározó kalapkölteményei egy izgalmas és egyedi kooperáció keretében csalogatják elő a nyári nap első sugarait.

Stúdió helyett Duna-part, modellek helyett tervező, stáb helyett fejlett technika

A nyári kalapkollekciók bemutatóját mindig nagy lelkesedés szokta övezni a kiegészítő szezonális relevanciája miatt – ezt pedig jól tudja Vecsei Zsófi is, a 4 éve alapított Vecsei Millinery márka tervezője, aki a 2019-ben bemutatott ready-to-wear brand, a TAU első nyári prezentációjára készült.

A nagy terveket azonban a vírus keresztülhúzta. „Gyakorlatilag pont addigra készült el minden részlet a nyári bemutatóhoz, mire a korlátozásokat bevezették (…), és bár először nehéz volt a helyzettel mit kezdeni, végül sikerült mindezt nem kudarcként megélni, hanem inkább egy különleges és egyedi projektet formáltunk a problémából” – emlékszik vissza a tervező.

A projekt célja az lett, hogy úgy készüljön el a 2020-as nyári kollekció képi anyaga, hogy létrehozásához kizárólag otthon is elérhető eszközök kerüljenek felhasználásra, és – a törvényi szabályozások betartása mellett – minőségben se kelljen kompromisszumot kötni. Így született meg a koncepció, hogy bemutató, stúdió, modellek és stáb nélkül debütáljon a 2020-as nyári kollekció. Helyszínéül a budapesti belváros szolgált, modellként pedig a tervező maga állt kamera elé.

„Az elkészített anyagtól azt várom, hogy a vásárlók is önmagukhoz közelebb érezzék az új darabokat, és rájöjjenek arra, hogy jelen helyzetben is fontos, hogy pozitív legyen a hozzáállásunk, és kreatív megoldásokat találjunk” – emelte ki Vecsei Zsófi. Ahhoz viszont, hogy mindez ne csak a koncepcióban, hanem a képeken is érezhető legyen, szükség volt egy olyan eszközre, amely mindezt lehetővé is teszi. Egyszerre volt cél a lehető legtermészetesebb, legelérhetőbb módon, de mégis csúcsminőségű képeket készíteni az új darabokról, és a legérzékletesebben bemutatni az egész kollekciót, hogy mindenki a legapróbb részletekig magáénak tudja érezni akkor is, ha nem lehet ott az offline bemutatón. Így esett a választás a Huawei nemrég debütált csúcskészülékére, a P40 Pro-ra, hiszen általa nem egyszerűen csak a technikai háttér lett biztosítva a rendhagyó bemutatóhoz, de gyönyörű és abszolút valósághű, a kollekciói darabjainak minden apró részletét visszaadó fényképek készültek.

Inspiráció testközelben

„A 2020-as nyári kollekció 3 új modelljének elkészítésében tagadhatatlan szerepet kapott Vaszary János A pesti Duna-korzó című műalkotása, amely a harmincas évek Budapestjét ábrázolja. Inspirációként szolgált maga a helyszín, amely összetéveszthetetlenül budapesti, az ábrázolás játékos, friss és színes hangulata, és végül, de nem utolsósorban a megjelenített alakok és viseletük, kiemelt tekintettel kalapjaikra – nyilatkozta Vecsei Zsófi. – Az előkészítés fázisában még nem volt tervben, hogy végül a pesti rakpart és épületei még inkább a kollekció részévé válnak, de a fotózás tervezésekor már nem fért kétség ahhoz, hogy a kerület e része is megjelenjen.”

A bemutatkozó natúrszín-domináns, romantikus női kollekció a márkától megszokott letisztult formával és játékos részletekkel három változatban érkezik. Újdonság az is, hogy a szalagok – amelyek kötőként is funkcionálnak – két típusban, igény szerint cserélhetőek, ezzel is hozzásegítve a viselőjüket ahhoz, hogy kedvenc outfitjeihez minden részletben passzoló kalapokat hordhasson a nyár folyamán.