A norvég Tjærandsen modelljei különböző műanyag ballonokban mentek végig a kifutón, majd a show csúcspontján egy pillanat alatt szoknya, ruha, felsőujj vált a burokból. A divatbemutató persze nem a hordható trendeket képviselte, de a szimbolikája és a látványa tekintetében mindenképp fontos divattörténeti pillanat.
A műanyag lufik jelképezhetik egyrészt a jelenkor hulladékkezelési problémáit is, másrészt az, hogy ezekből a show folyamán ruha vált, azt is szimbolizálja, hogy mi magunk is műanyagba öltözünk nap mint nap. De még akár a születést is modellezheti a performansz.
A tervező egyébként egy most diplomázó CSM (Central Saint Martins – a szerk.) divattervező-hallgató, – aki nem kisebb helyeken, mint a Balenciagánál és a Louis Vuittonnál töltötte gyakorlati idejét – a ballonos show-t is az iskola rendezvényén mutatták be. A Love magazinnak azt is elmondta a norvég tehetség, hogy minden gumit Sri Lankáról szerzett be, ahol kizárólag helyi gumikészítőket támogatott a vásárlásával.
Fotó: dezeen.com