A Tuff Gong International és az Amplified Music a világsláger új változatát jelenteti meg július 17-én. A dal és a hozzá kapcsolódó események minden bevétele közvetlenül támogatja majd az UNICEF globális, Reimagine (Gondold újra) elnevezésű kampányát, amely arra irányul, hogy a COVID-19-járvány ne sodorja a gyermekeket hosszan tartó válságba, és hogy a pandémia utáni világ minden gyermek számára igazságosabbá váljon.
A Pandora ékszermárka, az UNICEF globális partnere 1 millió US dollárig megdupláz minden egyes US dollárt, amelyet a nagyközönség a One Love projektnek adományoz. „A One Love című dalt apám az összefogásról, a békéről és az egyetemes szeretetről írta, több mint negyven éve, amikor forrongott körülöttünk a világ. Az üzenete ma is érvényes, még ha most meg is akadályozza a járvány, hogy találkozzunk egymással, a globális válságot le tudjuk győzni, ha összefogunk és egy szívvel érzünk” –mondta Cedella Marley.
Bob Marley és a Wailers 1977-es One Love című dala emberek milliói számára vált a szeretet és összefogás himnuszává világszerte. A dal újragondolt változata 2020 valódi globális dala lehet. Közreműködnek benne a Marley-család tagjai, neves zenészek a világ minden tájáról, válságövezetekből származó művészek és veszélyeztetett közösségekben élő gyerekek.
„A One Love a világjárvány kulcsmomentumát ragadja meg: a globális szolidaritás és együttműködés a legjobb esélyünk, hogy legyőzzük a koronavírust, és egy igazságosabb, megkülönböztetésektől mentesebb világra ébredjünk a járvány után” – mondta Henrietta Fore, az UNICEF ügyvezető igazgatója.
Láttad már?
A koronavírus-járvány világszerte összekuszálta a gyermekek életét, és tovább élezte az országokon belüli és az országok közötti különbségeket. Az UNICEF becslése szerint naponta további 6000 gyermek halhat meg a vírus közvetlen következményeként a következő hat hónap során – közülük a legtöbben (több mint 90 %-uk) alacsony jövedelmű és a közepes jövedelmű országokban élnek, ahol a pandémia tovább gyengíti az amúgy is gyenge egészségügyi rendszereket, és akadályozza a szolgáltatásokat. A gyermekek a COVID–19-járvány egyéb hatásaira is fokozottan érzékenyek, mint az iskolák bezárása, az élelmiszerhiány, az alapvető egészségügyi ellátáshoz való hozzáférés, a gyógyszerellátás akadozása.
Az UNICEF válasza a globális kihívásra a Reimagine (Gondold újra) kampány – egy sürgős felhívás a kormányok, a nagyközönség, az adományozók és a magánszektor felé, hogy támogassák az UNICEF törekvését a koronavírus gyötörte világ megsegítésére és újragondolására.
Az adományt, amely a One Love projekten keresztül folyik be a Reimagine (Gondold újra) kampányba, az UNICEF rövid távon a legsürgetőbb igények kielégítésére szán, vagyis szappannal, maszkkal, kesztyűvel, tisztasági csomaggal, védőfelszereléssel és életmentő tájékoztatással látja el a rászoruló gyermekeket és családjaikat. Segíti továbbá a normalitáshoz való visszatérés középtávú terveit, például az oktatás, a gyermekvédelem és az egészségügy támogatásával, hosszabb távon pedig egy olyan világ megteremtésén dolgozik, ahol jobban érvényesülnek a gyermekek jogai.
A One Love projektet a TikTok közösségi média oldal is támogatja egy eseménnyel és kihívással, amelyet a dal megjelenésére időzítenek. További részletek később derülnek majd ki.
„Egyedülálló lehetőségünk nyílik, hogy egy szebb jövőt tervezzünk azoknak a gyerekeknek és fiataloknak, akik a legnagyobb eséllyel szenvedik meg a járványt hosszú távon is – mondta Fore. – A fiatalok üzenete világos: vessünk véget az erőszaknak, az igazságtalanságnak és a diszkriminációnak, építsünk méltányos és szolidáris társadalmakat. Itt az ideje, hogy végre meghalljuk őket.”