A Pantone a piros új árnyaltával harcol a menstruációs stigma ellen

2020. október 04.
A színtrendeket meghatározó és színskálájáról ismert Pantone a vörös egy új árnyalatával bátorít minden embert, aki menstruál, hogy legyen büszke önmagára. Mindezt tökéletes időzítéssel: a Facebook ugyanis szinte ezzel egy időben tiltott le egy hirdetést a közösségi oldalon, mert a menstruációs vért pirosnak ábrázolta.

Egy új, a menstruációs stigmákkal való leszámolásért küzdő kampány részeként mutatta be legfrissebb piros árnyalatát a Pantone, amelyet a női ciklus színe inspirált. A világ legismertebb színmeghatározó rendszerét működtető cég – amely globális szinten hatással van a dizájniparra, grafikai tervezéstől a divaton át a nyomdai munkáig – úgy nyilatkozott, hogy az új árnyalat „egy aktív és kalandvágyó szellemű piros szín”, amely a reményeik szerint bátorít minden embert, aki menstruál, hogy bátran vállalja önmagát.

View this post on Instagram

Presenting “Period”, a new red shade created to break the stigma around menstruation and promote period positivity. Swedish healthcare brand @intimina came to Pantone Color Institute to develop this custom color in support of their global campaign to make menstruation more visible and normalize this most normal of bodily functions. “An active and adventurous red hue, courageous Period emboldens people who menstruate to feel proud of who they are. To own their period with self-assurance; to stand up and passionately celebrate the exciting and powerful life force they are born with; to urge everyone regardless of gender to feel comfortable to talk spontaneously and openly about this pure and natural bodily function.” Pantone Color Institute collaborated with @Intimina on the Seen + Heard campaign to create a red shade that is inspired by a steady menstrual flow. Pantone and Intimina worked alongside a gynecologist and consulted research published in Medical News Today to develop the shade, but by no means is this supposed to be an accurate depiction. Instead, we created a visual identifier of a red shade that would help @Intimina leverage the power of color to share their story.

A post shared by PANTONE (@pantone) on

A Pantone egy svéd női higiéniai termékeket gyártó márkával, az Intiminával társult az új szín kidolgozására, ezzel is támogatva a Seen+Heard (Látható+Hallható) elnevezésű kampányukat, amellyel nemtől függetlenül arra bátorítanak mindenkit, hogy beszéljenek többet a menstruációról. „Szeretnénk, ha mindenki magabiztosan élhetné meg a ciklusát, nemtől függetlenül szabadon és spontán módon, nyíltan beszélhetne erről a tiszta és természetes testi folyamatról” – mondta Laurie Pressman, a Pantone elnöke. 

A kampány során a két cég jelentős adományt juttatott egy olyan nőket és lányokat támogató jótékonysági szervezetnek, amely a menstruációs szegénységben élők sorsának enyhítésén dolgozik. „A világon ma több millió nő és lány stigmaként szenvedi el a menstruációt. Sok lány fontos napokat hagy ki az iskolában, vagy egyenesen kihullik az oktatási rendszerből a havi ciklus miatt, ami az egyik oka annak, hogy a sok-sok nő élethosszig tartó szegénységre van utalva világszerte. Ha nem lenne a menstruációt övező stigma, több nő menekülhet meg a nyomorból, kiteljesíthetné magát és erősíthetné a közösségeket. Ez a kampány erről szól” – mondta Jillian Popkins, az Acton Aid jótékonysági szervezet vezetője.

Olvastad már?

Ezzel párhuzamosan jelent meg a hírekben, hogy a Facebook letiltotta egy ausztrál menstruációs alsónemű hirdetéseit a közösségi oldalon, mivel azokban pirosnak ábrázolták a menstruációs vért. A hatvan másodperces videót „sokkolónak, szenzációhajhásznak, tiszteletlennek és rendkívül erőszakosnak” találták ugyanis. A közösségi oldal a három jelzett képkocka kiszerkesztése után, amelyeken a menstruációs vér megjelenik, engedélyezné a hirdetés megjelenését. A kiemelt jelenetekben több, különböző bőrszínű, alakú és méretű nő jelenik meg, a vérfolt egy lepedőn látható, amely a mosógépben van, egy fehérneműt áztatnak éppen, illetve kidobnak a szemetesbe egy használt betétet.

Olvass tovább!

Forrás: The Guardian, Marieclaire.com
Fotó: Instagram