„Akár kezdjük vagy épp befejezzük, a szoptatás egy érzelmi és fizikai utazás, tele hullámhegyekkel és hullámvölgykkel, amelyekre sok új anya nincs felkészülve” – áll a Frida Mom reklámfilmjében, amely az anyává válás realitására szeretné felhívni a figyelmet.
„Lerántjuk a leplet azokról a kihívásokról, amelyekkel az új anyáknak (és a mellüknek) kell szembenézniük, mikor megtapasztalják, hogy a szoptatás nem csak örömet tartogathat – a csomók szétmasszírozásától a folyamatos folyás lassításáig. Ami elég, az elég. A mellel is foglalkozni kell, nem csak a bébivel” – folytatódik a reklámfilm, amely megmutatja, hogyan küzdenek az anyák a berepedt, vérző mellbimbóval, azzal, hogy tudják szoptatni kisbabájukat, miközben azon aggódnak, hogy rossz anyák, mert abbahagyják a szoptatást.
A cég a videóval párhuzamosan egész sor olyan terméket is tervezett, amelyek segíthetnek a nőknek a szülés utáni mellápolásban – függetlenül attól, szoptat, fej, elválasztja épp kisbabáját vagy egyáltalán nem szoptat.
„Az elvárás, hogy a tejtermelés a nők fizikai kényelmén felül álljon, nem etikus, ahogy az sem, hogy valaki hat hónapig vagy tovább csak szoptasson – mondta Chelsea Hirschhorn, a Frida igazgatója. – A valóság az, hogy a nőknek fogalmuk sincs a szoptatás fizikai valóságáról – a sebes mellbimbókról, méhösszehúzódásról, fájdalmas csomókról –, senki sem mondja el, hogy pont olyan fájdalmas lehet, mint a hüvely regenerációja. Ez mind része a szülés utáni fizikai tapasztalásoknak, ám tabu erről beszélni” – tette hozzá Hirschhorn.
A reklámfilm 30 másodperces változata a Golden Globe gálaműsora alatt kerül adásba, és az NBC tévécsatorna is rábólintott. Ez az olyan esetek után, amikor az ABC letiltotta szintén a Frida videóját a 2020-as Oscar-gálán, amely egy frissen szült anya fürdőszobai kálváriáját mutatta be, mert túl szemléletesen ábrázolta, ráadásul részben meztelenül a jelenséget, nem teljesen magától értetődő döntés egy tévécsatornától.
„Az NBCUniversal csatornánál kötelességünknek érezzük, hogy autentikusan ábrázoljuk az életet, a nőket, és megosszuk a világgal történetüket. Büszkék vagyunk, hogy bemutathatjuk az anyaság örömeit és kihívásait olyan úttörő és kreatív módon, mint a Frida Mom reklámja” – mondta Ann Scheiner, az NBCUniversal reklámigazgatója.
A Frida szóvivője is elismerte, hogy mind a márka, mind az NBC tudja, hogy a reklámfilmmel feszegetik a határokat, ám a téma fontossága ezt felülírja.
Forrás: Insider Fotó: Instagram