Mi lenne, ha mindenkinek lenne havi vérzése?

2019. október 24.
A Thinx nevű amerikai, menstruációhoz hordható bugyikat gyártó cég elkészítette története első reklámkampányát, melyben arról gondolkodnak el, mi lenne, ha a férfiaknak is lenne havi vérzése. A hirdetés természetesen nagy port kavart, sok helyen le is tiltották közzétételét.

MEN-struation címmel hirdette meg története első reklámkampányát a Thinx nevű amerikai fehérneműcég. A speciális, menstruációhoz használható bugyikat már mi is kipróbáltuk, és beszámoltunk a tapasztalatainkról. A kampányban arról gondolkodnak el, mi lenne, ha a világon mindenkinek, még a férfiaknak is lenne havi vérzése.

Mindennapi helyzet
A videó egy férfit helyez olyan jól ismert élethelyzetekbe, amiket mindenki tapasztalt, aki már valaha menstruált: hajladozik a tükör előtt, hogy ellenőrizze, nincs-e folt a világos színű ruháján, tampont kér a barátaitól és görcsöktől összekucorodva fekszik a kanapén. Végül egy párt láthatunk, amint csókolóznak, ám kis szünet után a nő elmondja, hogy épp havi vérzése van, mire a férfi is azt válaszolja: neki is. “Ha mindannyiunknak lenne, talán kényelmesebben éreznénk magunkat vele” – szól a klip végszava.

Leszámolás a stigmákkal
A cég nem csupán a menstruációs fehérneműket szeretné népszerűsíteni a kampánnyal. Reményeik szerint a videó nyomán elindul a társadalmi párbeszéd a menstruációs egyenlőtlenség miatt. “A DNS-ünkbe van kódolva, hogy nyitottak vagyunk és beszélgetéseket kezdeményezünk olyan témákban, amikről előtte nem nyíltunk meg. És mégis címkézünk és stigmatizálunk olyan hétköznapi dolgokat, mint a menstruáció és annak kihívásai. Ha mindannyiunknak lenne havi vérzése, bátrabban beszélnénk róla?” – folytatta a gondolatmenetet Siobhan Lonergan, a Thinx márkamenedzsere.


Nem volt fáklyásmenet
A hirdetés nyilvánossághoz vezető útja nem volt egyenes. A céget először arra kényszerítették a tévétársaságok, hogy vágjanak ki egy jelenetet, melyben vérfolt látszik a ruhán. A változtatások ellenére a CBS tévécsatorna letiltotta a videót, mivel egy tamponzsinór még látható volt, és szerintük ez túl nyilvánvaló. Miután a New York Post beszámolt az esetről, a csatorna felülbírálta döntését, és mégis befogadta a reklámszpotot.

A Thinx kampánya pont akkor indult egyébként, amikor Amika George 18 éves londoni diáklány és aktivista elindította a közösségi médiában a menstruációval kapcsolatos stigmákkal szembeni újabb hadjáratát, melyben arra bátorítja a nőket, hogy osszák meg bátran történeteiket a havi vérzésükről, hiszen az nem egy szégyellni való dolog, hanem egészséges és természetes folyamat. 

Fotó: Unsplash